نماز جمعه بهترین پاسخگوی هجمه‌های فضای مجازی است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از برجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار با امام جمعه جدید شهر خوسف، اظهار داشت: نسبت به ظرفیت نماز جمعه، مضمون روایتی است که از حضرت امام حسین(ع) سوال شد نسبت به توحید، ایشان فرمودند «توحید شناخت امامِ هر زمانی است»؛ خیلی جمله دقیق و عمیقی است، خداوند متعال، پیشوایان دین را ائمه معصومین قرار داده و از آنجا انتقال می‌کند به نواب خاص یا عام.

وی بیان داشت: در حالت اشراف از سویی و راهنمایی و رهبری و تصورش در، نمونه اکمل آن که خود پیامبر و امام معصوم است، در تشریع نماز جمعه که همه قشرها و سلیقه می‌آیند، به صورت سلسله مراتب آن پیام جهت‌دهی جامعه که هرکاره‌ای هستند جهتش به سمت خدا باشد که همان توحید عملی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: وقتی یک جامعه‌ای توحیدی می‌شود که فرمول و تشکل خاص داشته باشد و این تشکل خاص را خداوند در نماز جمعه تشریع کرده اما قبل از نماز جمعه در مساجد نماز جماعت است و بعد از نماز جمعه، حج بیت‌الله الحرام است که در هر سال انجام می‌شود، آن وقت در جهت‌دهی جامعه به حقیقت توحید و با اشراف و نظارت، پیام و رهبری کردن در مقابل انواع راه‌های انحرافی است.

عبادی افزود: نمونه اکمل آن ائمه معصومین است اما با وجود حضور امام معصوم نیز فقط در یک نقطه این برنامه(نماز جمعه) اجرا می‌شود لذا با استفاده از فرستاده‌ها به صورت نیابتی پیام ایشان به تمام افراد جامعه در نماز جمعه می‌رسد بنابراین با پیام حقیقت توحید عملی باید به همه برسد که شبکه آن نماز جمعه است.

وی در ادامه گفت: امام خمینی (ره) به عنوان یک عارف به حقایق دین و رهبر جامعه در مقام نیابت عامه، تمام این زوایا و لوازمش را می‌داند اما کوتاهی‌ها برای ما است، که اگر این انقلاب اسلامی فقط نماز جمعه درست به ما برسد مارا بس است، تمام دنیا ۴۳ سال است که به صورت ترکیبی با همه گزینه‌ها با جمهوری اسلامی در جنگ است که سخت‌ترین آن جنگ فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: ابزاری (فضای مجازی) که امروز جامعه بشری به‌دست آورده که هم در راه خیر کاربرد دارد و هم در راه شر، که امروز در راه شر حداکثر استفاده می‌شود، دنیای مجهز به همه فناوری‌ها، اما نماز جمعه پاسخگوی این مسائل است؛ اگر روزی بیاید که شرایط به گونه‌ای شود که امام معصوم (ع) حضور داشته باشد، جامعه بالاترین سعادت را درک خواهد کرد.

عبادی در پایان خاطرنشان کرد: با صراحت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست و راهبرد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که اگر «یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ» باشد، خدا توفیق را می‌دهد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =