جوینده لوازم خانگی ارزان قربانی کلاهبردار سایبری شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ قدرت‌الله الوانی رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خانم جوانی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه در سایت دیوار قصد خرید لوازم خانگی را داشته که پس از واریز مبلغی به عنوان بیعانه به شماره حساب اعلام شده، فروشنده دیگر پاسخگو نبوده بلافاصله موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد فردی ساکن  شهر زاهدان با انتشار آگهی فروش لوازم خانگی در سایت دیوار تعدادی از شهروندان را فریب داده و با اخذ مبالغ زیادی از آنان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مأموران متهمان را که ساکن شهر زاهدان  بودند، مورد شناسایی و ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و همکاری با پلیس فتا استان  سیستان و بلوچستان طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در منزلشان دستگیر کردند که در بازرسی از منزل متهمان، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه، تعدادی لپ‌تاپ و سیم‌کارت‌های تلفن همراه و همچنین  تجهیزات رایانه‌ای کشف شد.

الوانی در ادامه عنوان کرد: اعتماد شهروندان به افراد در فضای مجازی به خصوص فروشگاه‌های آگهی محور، بستر کلاهبرداری را برای افراد سودجو فراهم می‌کند، کاربران فضای مجازی به جهت گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران سایبری، قبل از رویت کالا به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه نکنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هفت =