ورود ۴۰ تن روغن به خراسان‌جنوبی/تولید روزانه ۱۳۵ تن شیر در خراسان‌جنوبی

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در زمینه تأمین کالاهای اساسی در استان از حوزه چهار قلم کالا سه کالا قابلیت تولید در استان را دارد.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۴۰ تن مرغ در استان تولید می‌شود، تصریح کرد: از این میزان ۴۰ تن در داخل استان مصرف می‌شود و ۱۰۰ تن مازاد داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تولید تخم‌مرغ استان را روزانه ۹۰ تن اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان ۳۰ تن در داخل استان مصرف می‌شود و ۶۰ تن به خارج استان ارسال می‌شود.

جعفری با بیان اینکه شیر تولیدی ما روزانه ۱۳۵ تن است، ادامه داد: از این میزان ۳۵ تن در داخل استان در کارخانجات فرآوری می‌شود و ۱۰۰ تن مازاد بر مصرف استان است که به خراسان‌رضوی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانجات لبنی شاید از نظر تنوع کم باشد ولی در تولید ماست، کره و خامه خوب عمل می‌کند، افزود: میزان مصرف مردم استان را تولید و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از نظر تأمین روغن نیازمند استان‌های دیگر هستیم، اضافه کرد: از آنجا که همجوار با کرمان و خراسان‌رضوی هستیم دو کارخانه به عنوان تولیدکننده روغن ما مشخص شده است.

جعفری با بیان اینکه امروز ۴۰ تن روغن وارد استان می‌شود، تصریح کرد: این روغن‌‌ها در بین اصنافی که مبارشرین ما با آن‌ها در اتباط هستند توزیع شده است تا مردم دسترسی راحتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خودشان کارخانه روغن دارند، یادآور شد: فروشگاه‌های اتکا و افق کوروش خودش کارخانه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در زمینه تأمین کالاهای اساسی مشکلی نیست، ادامه داد: دغدغه مردم در حوزه خرید است و هر چه خویشتن‌داری بیشتری کنند و تقاضای کمتری داشته باشند، قیمت‌ها متناسب‌تر خواهد شد و عرضه و تقاضا قیمت‌ها را مشخص خواهد کرد.

جعفری افزود: روند کاهشی مرغ در استان ما هم با کاهش تقاضا اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه سامانه پاسخگویی ۱۲۴ است، اضافه کرد: سازمان صمت و جهاد کشاورزی در این سامانه پاسخگو است و نظارت‌ها اجماع شده تعزیرات، سازمان صمت و جهاد نظارت‌های مشترکی دارد و افزایش ناظرین در دستور کار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تخلفات ثبت شده به سازمان تعزیرات فرستاده می‌شود و قیمت جرایم تخلفاتی افزایش قابل توجهی دارد که سبب بازدارندگی می‌شود.

جعفری با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز یادآور شد: مردم بعد از افزایش قیمت مرغ به گوشت قرمز روی آوردند و قیمت بالا رفت، عرضه و تقاضا قیمت آن را مشخص می‌کند در صورتی که تقاضا را کم کنند قیمت پایین می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: قیمت مرغ از آنچه دولت تعیین کرده می‌تواند پایین بیاید ولی بالاتر نمی‌تواند برود.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =