تشکیل ۱۲۷ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۳ میلیارد ریال در خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی تهوری، معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره‌کل صمت خراسان‌جنوبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به ضرورت افزایش نظارت‌ها از آغاز طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، بازرسی‌ها با اولویت نظارت بر انبارها تشدید شده است.

وی بیان داشت: در این راستا با به‌کارگیری توان کارکنان سایر حوزه‌ها و همچنین همراهی دستگاه‌های همکار و تعزیرات حکومتی از ۱۹ اردیبهشت‌ماه جاری تاکنون بیش از ۹ هزار و ۲۶۴ مورد بازرسی از انبارها و سایر شبکه‌های توزیع کالاهای هدف انجام شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره‌کل صمت خراسان‌جنوبی ادامه داد: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۱۲۷ پرونده تخلف به ارزش ۳ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال شده که جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

تهوری با اشاره به شرح وظایف سازمانی در خصوص دو سامانه جامع انبارها و جامع تجارت و اهمیت نظارت بر شبکه توزیع کالاهای اساسی، تصریح کرد: سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت دو سامانه بسیار مهم و کاربردی در خصوص نظارت بر شبکه توزیع کالا از تولید تا عرضه خرده‌فروشی هستند که بازرسان معاونت بازرسی نیز در این ایام تمرکز و اولویت را بر این مهم گذاشته‌اند.

وی تأکید کرد: کلیه فعالان اقتصادی باید انبارها و یا هرگونه محل نگهداری کالای خود را در سامانه جامع انبارها و همچنین گردش کالاها در زنجیره تولید تا مصرف را در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره‌کل صمت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در غیر این صورت انبارها و کالاهایی شناسایی شده توسط بازرسان از مصادیق احتکار و یا ظن به قاچاق تلقی شده و با متخلفان در این خصوص قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − دو =