طرح جامعی برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی تدوین شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی صبح امروز در جلسه بررسی نحوه فعالیت هیئت اندیشه‌ورز استان، اظهار داشت: هیئت اندیشه‌ورز باید نسبت به شناسایی دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی در سطح استان اقدام کند.

وی بیان داشت: استکبار جهانی در موضوع مواد مخدر شعار مبارزه با آن  را سر می‌دهد اما از طرف دیگر خود مبلغ کشت خلخال و تریاک در حوزه افغانستان است و کار کاشت، داشت و برداشت و  ترانزیت را نیز خود مدیریت می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی افزود: اغلب کشورها از طرف سازمان‌های بین‌المللی، بودجه‌های کلانی در راستای مبارزه با مواد مخدر دریافت می‌کنند  که در مقایسه با عملکردشان دوگانگی بسیار واضحی وجود دارد.

طالبی تأکید کرد: در ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در می‌یابیم که بروز بسیاری از آن‌ها به یکدیگر مرتبط هستند به عنوان مثال اعتیاد باعث آسیب‌های متعددی از قبیل طلاق، سرقت و غیره می‌گردد.

وی تصریح کرد: برای ریشه‌یابی و حل دقیق آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت اساتید، نخبگان و صاحبان خرد و اندیشه بهره ببریم، لذا برای هر کدام از معضلات و آسیب‌های اجتماعی که در سطح استان  وجود دارد باید یک طرح جامع تدوین شده و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی احصا شده باید براساس ظرفیت دانشگاه‌ها در بین این مراکز علمی تقسیم شود تا رؤسای دانشگاه‌ها با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز مرتبط، آن‌ها را ریشه‌یابی نموده و راهکار ارائه دهند.

طالبی با تأکید بر اینکه درخصوص مشکلات و چالش‌های اجتماعی، وقتی عنصریابی درستی صورت می‌پذیرد که معضل به درستی شناسایی شده باشد، تصریح کرد: این راهکارهای پیش‌بینی شده توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز مراکز علمی باید بر اساس توانمندی موجود استان بوده و دست یافتنی باشند.

وی اشاره به ساختار و شاکله هیئت‌های اندیشه‌ورز خاطرنشان کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز باید با  حضور اعضای شاخص هیئت‌های علمی مرتبط با موضوع، حوزویان، معتمدین محلی و حتی دانشجویان مؤثر شکل بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: افراد عضو هیئت‌های اندیشه‌ورز باید از لحاظ شاخصه‌های اعتقادی، ایمانی، مذهبی، ولایی و انقلابی در سطح رؤسای دانشگاه‌ها باشند.

طالبی متذکر شد: جلسات هیئت‌های اندیشه‌ورز باید به صورت منظم در دانشگاه‌ها برگزار شود و مصوبات هر دو ماه یکبار در جلسه استانی مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =