لزوم بهره‌برداری از ۱۲ کیلومتر از محور «دیهوک-راور» تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان و فردوس، اظهار داشت: بهره‌برداری از ۸ کیلومتر از جاده در دست احداث محور «طبس-یزد» و مطالعات محور «طبس – جوخواه» در سال ۱۴۰۱ صورت پذیرد و فرمانداری شهرستان نیز نسبت به آزادسازی زمین‌های واقع در طرح اقدام نماید.

وی بیان داشت: ۲۳ کیلومتر از محور «طبس-دیهوک –خوسف» درسال ۱۴۰۱ زیر بار عبور قرار گرفته و عملیات اجرای ۵ کیلومتر از مسیر دیهوک به طبس آغاز شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی مطرح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی نسبت به زیرسازی و آسفالت میدان ورودی دیهوک از سمت طبس اقدام نماید و شهرداری دیهوک نیز موظف است طرح میدان را به تصویب شوررای ترافیک استان رسانده و طرح و اجرای جداول میدان و اطراف را  انجام دهد.

عباس‌زاده افزود: بهره‌برداری از ۱۲ کیلومتر از جاده در دست احداث محور «دیهوک-راور» تا پایان سال ۱۴۰۱ به انجام رسد ضمن آنکه اجرای زیر اساس و آسفالت خروجی دیهوک به سمت فردوس بطول یک کیلومتر توسط راه و شهرسازی صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: در صورت تأمین اعتبار توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به اجرای ۲ کیلومتر باند دوم در خروجی عشق‌آباد به سمت بردسکن اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی افزود: در صورت رفع مشکل تأمین قیر، آسفالت ۷ کیلومتر ورودی محور «سرایان- سه‌راهی زنگویی» اجرا و در سال ۱۴۰۱ زیر بار ترافیک قرار گیرد و ۳ کیلومتر از ورودی شهر فردوس نیز در سال ۱۴۰۱ زیر بار عبور قرار گیرد.

عباس‌زاده تأکید کرد: مطالعات طرح مسیر سرایان –آفریز (محدوده سه‌راهی زنگویی-بسطاق) بطول ۷ کیلومتر توسط اداره‌کل راه و شهرسازی صورت پذیرد لذا با توجه به تغییر ورودی روستای بسطاق طرح به فرمانداری شهرستان سرایان ارسال و تأییدیه طرح و آزادسازی زمین‌های واقع در آن توسط فرمانداری انجام شود.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نسبت به تأمین اعتبار حداقل به میزان ۳۰ میلیارد ریال جهت اجرای زیرگذر بیدسکان اقدام و سپس اداره‌کل راه وشهرسازی نیز عملیات اجرایی پروژه مذکور را آغاز و همچنین عملیات اجرایی زیرگذر افقو در سال ۱۴۰۱ توسط راه و شهرسازی شروع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی مطرح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان پس از تخصیص حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی نسبت به آسفالت و افتتاح  ۵ و۳ کیلومتر از مسیر شهرستان «بشرویه- طبس» اقدام نماید.

عباس‌زاده گفت: بازگشایی ۶ کیلومتر از محور «بشرویه –طبس» از مسیر خدا آفرید (قسمت در ادست اجرا) توسط اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان‌جنوبی در سال ۱۴۰۱ صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به آغاز عملیات اجرایی ۹ کیلومتر ابتدای محور شهرستان بشرویه –امامزاده علی(بشرویه –سه‌راهی ارسک) اقدام نماید و استانداری خراسان‌جنوبی نیز جهت تسریع در روند اجرایی پروژه از سایر منابع در اختیار نسبت به تأمین اعتبار پروژه اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی بیان داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نسبت به تأمین ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان اردیبهشت سال جاری جهت اجرای محور «سرایان–کریمو» اقدام نموده و پس از آن اداره کل راه و شهرسازی نسبت به انجام عملیات اجرای ۷ کیلومتر در دست اجرا تا هفته دولت اقدام نماید لذا در صورت تأمین و تخصیص ۳۵ میلیارد ریال اعتبار دیگر توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره‌کل راه و شهرسازی نسبت به برگزاری مناقصه ۷ کیلومتر ادامه مسیر نیز اقدام نمایند.

عباس‌زاده افزود: فرمانداری شهرستان طبس با اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص مشکلات تأمین زمین‌های طرح نهضت ملی شهر دیهوک مکاتبه نموده و بنیاد مسکن نیز روند واگذاری ها را بازنگری کند و اتمام و بهره‌برداری از مجتمع کوثر تا مهرماه و مجتمع کویر تا شهریورماه سال ۱۴۰۱ انجام شود.

وی با اشاره به اینکه جهت آبرسانی به محلات عشایری شهرستان‌های طبس و سرایان دو تانکر از محل اعتبارات مدیریت بحران تأمین شود، متذکر شد: درصورت نیاز تا زمان بهره‌برداری از پروژه آبرسانی کویر، تأمین آب منطقه با استفاده از تانکرهای آبرسانی سیار توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی در خصوص آبرسانی به فهالنج نیز گفت: با تأمین اعتبار خرید ۷ کیلومتر لوله توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با رایزنی شرکت آب و فاضلاب و پس از انعقاد قرارداد سازمان جهاد کشاورزی با شرکت ایران کاوش، عملیات لوله‌گذاری و اجرای پروژه در حوزه قنات ظرف مدت ۱۰ روز توسط سازمان جهاد کشاورزی آغاز و آبرسانی پس از شروع پروژه توسط شرکت آب منطقه‌ای پیش از مهر ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

عباس‌زاده ادامه داد: عملیات آبرسانی به روستاهای فتح‌آباد و خانکوک (مخزن) و شهر باغستان در سال ۱۴۰۱ تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید و پس از تکمیل مدارک مورد نیاز و اخذ مجوز ترک تشریفات، عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر خطوط جمع‌آوری فاضلاب فردوس در سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

وی افزود: جلسه‌ای به منظور پیشنهاد جذب سرمایه‌گذار جهت استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس توسط فرمانداری و با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب برگزار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نسبت به مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص افزایش مهلت زمانی هزینه‌کرد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۰ اقدام نماید.

عباس‌زاده تأکید کرد: پروژه آبرسانی و اصلاح خط انتقال شهر ارسک و آبادی‌های اطراف نیز در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید و در صورت تأمین اعتبار لازم توسط فرمانداری شهرستان بشرویه، آبرسانی به حاجی‌آباد به موازات طرح ۵۰ هکتاری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =