کمک ۲ میلیارد ریالی به نیازمندان خراسان‌جنوبی با اجرای طرح ۳۱۳

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح ۳۱۳ در استان در راستای تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و با هدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر امامان با مددجویان کمیته امداد در مناطق محروم اجرا شد.

وی بیان داشت: این طرح با رویکرد «تحکیم بنیان خانواده، تقویت باورهای دینی، کنترل آسیب‌های اجتماعی» با رعایت اصل تکریم خانواده‌های نیازمند و به‌ منظور حمایت معنوی از خانواده‌های تحت حمایت با بهره‌گیری از ظرفیت دینی و علمی روحانیون اجرایی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: در استان خراسان‌جنوبی ۲۵ امام این طرح را اجرا می‌کنند و تاکنون مبلغ ۲ میلیارد ریال به خانواده‌های تحت پوشش کمک شده است.

رضایی بابیان اینکه در این طرح ۲ هزار و ۶۱۳ مورد دیدار و پیگیری مسائل خانواده‌ها تحت پوشش توسط امامان محلات انجام شده، گفت: با اجرای طرح ۳۱۳ گام مهمی در حوزه فرهنگی، مذهبی و ارتقای باورهای دینی در میان خانواده‌های تحت حمایت و کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته‌شده است.

وی در این طرح امامان محله که روحانیون منتخب روستایی می‌باشند به همراه شریکه الامام؛ (همسران آن‌ها) در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها، مسائل فرهنگی آنان را موردبررسی قرار می‌دهند، افزود: برای حل برخی از مشکلات فرهنگی و خانوادگی و غیره به افراد تحت پوشش مشاوره‌های لازم داده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تقویت اعتقادات مذهبی جوانان و نوجوانان با هدف پشتیبانی معنوی خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: تأمین کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت به مبلغ یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال و تأمین ۸ مورد جهیزیه برای ۸ زوج از دست‌آوردهای این طرح به کمک خیرین است.

رضایی گفت: با تلاش روحانیون ۱۳ مورد بازگشت به تحصیل در طول اجرای طرح تاکنون داشته‌ایم و در حوزه پیشگیری از طلاق و بازگشت به زندگی هم فعالیت‌های خوبی انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۷۸۰ بسته غذایی در این طرح تاکنون توزیع شده، خاطرنشان کرد: نیازهای معیشتی خانوارهای روستایی مددجویان از جمله سبد غذایی، نیازهای درمانی، کمک‌هزینه تحصیلی و ابزارهای آموزشی، تأمین جهیزیه، کالاهای اساسی منزل، تعمیر یا تأمین مسکن از مسائلی است که روحانی ضمن ارتباط ‌گیری و تعامل با هر یک از خانوارها و شناسایی این نیازها با هماهنگی مددکار خانواده نسبت به اولویت‌بندی آنان اقدام می‌کند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =