۲ دانشکده علوم پزشکی در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوبی که برای مجلس رقم خورده است نظر مقام معظم رهبری بوده است که مجلس یازدهم را انقلابی می‌دانند و این برای مجلس مبارک بود و امید است انقلابی بمانیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در بحث جان و نان مردم توجه شده است، تصریح کرد: در بحث جان مردم به توفیقات ارزشمندی رسیدیم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو بازوی قدرتمند در بحث بهداشت و درمان کمیسیون بهداشت مجلس و وزارت بهداشت است، یادآور شد: در دولت قبل ده‌ها مکاتبه برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان صورت گرفت و شخص رئیس جمهور مخاطب قرار می‌گرفت و برخی از آن‌ها رسانه‌ای می‌شد و برخی دیگر رسانه‌ای نمی‌شد ولی دولت قبل بی‌توجهی کرد.

اسحاقی با بیان اینکه در این موضوع در دولت سیزدهم با تعاملی که بین وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت است، اتفاقات خوبی در بحث جان مردم رقم خورده است، ادامه داد: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از تجهیزات پزشکی نباید حذف شود و ما توقع داشتیم این ارز مدیریت شود نه اینکه حذف شود، در برخی از موارد صلاح نیست این اتفاق رخ دهد.

وی با بیان اینکه ما اصرار داریم نهاده‌های دامی در ارز باشد، افزود: در بحث دارو بسیار اصرار داریم که تأمین تجهیزات را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی انجام دهیم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های استاندار تأمین تجهیزات پزشکی در استان است، اضافه کرد: ما امروز شاهد این هستیم که فردوس و طبس که بیش از ۳۰۰ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد برای دستگاه ام ار آی باید به مرکز استان مراجعه کنند و همچنین نهبندان و سربیشه نیز با مشکلات زیادی مواجه هستند.

اسحاقی با اشاره به جلسه‌ای که با کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت تشکیل شد، تصریح کرد: در این جلسه دو اتفاق برای خراسان‌جنوبی رقم زدند برای بحث تأمین تجهیزات دستورات را از کمیسیون دادند و خرید دستگاه ام‌ار‌آی را به وزیر بهداشت ابلاغ کردند.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی با یک دانشگاه علوم پزشکی مدیریت می‌شود در صورتی که سومین استان پهناور کشور است، یادآور شد: این امر سبب ناعدالتی در حوزه تربیت پزشک است.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با نظر موافق وزیر بهداشت و معاون آموزشی وزیر امید است در چند ماه آینده با نظر موافق وزیر بهداشت دو دانشکده علوم پزشکی در قاینات و فردوس در شورای گسترش مصوب شود که در راستای افزایش ۲۰ درصد ظرفیت پزشکان می‌تواند کمک کند در تأمین پزشک به توفیق برسیم.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 6 =