کاروان زیرسایه خورشید وارد خراسان‌جنوبی می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حامد عرب‌زاده، دبیر ستاد دهه کرامت خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: پانزدهمین سال جشن بین‌المللی زیر سایه خورشید از ۱۵ خرداد جاری در مناطق روستایی و شهری استان آغاز و به مدت یک هفته ادامه می‌یابد.

وی افزود: خراسان‌جنوبی در این هفته میزبان ۱۰ کاروان ۳۴ نفره از خدام رضوی با ترکیب روحانی، مداح و پرچم آستان قدس است که در دو گروه به شمال و جنوبی استان اعزام می‌شوند.

دبیر ستاد دهه کرامت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: کاروان خدام رضوی روز یکشنبه ۱۵خرداد میهمان شهرستان‌های زیرکوه و سرایان، دوشنبه ۱۶خرداد میهمان شهرستان‌های درمیان و قائنات، ۱۷خرداد میهمان شهرستان‌های خوسف و فردوس و ۱۸خرداد نیز میهمان شهرستان‌های بیرجند و طبس خواهند بود.

عرب‌زاده یادآور شد: دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران و بازدید از مراکز نظامی و انتظامی از جمله برنامه‌های کاروان خدام رضوی در دهه کرامت است.

وی با اشاره به اجرای ۲۸۰ برنامه گرامیداشت دهه کرامت در خراسان‌جنوبی، خاطرنشان کرد: جشن محوری دهه کرامت استان در بیرجند ساعت ۵ عصر روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه در مزار شهدای باقریه بیرجند برگزار می‌شود.

دبیر ستاد دهه کرامت خراسان‌جنوبی یادآور شد: در دهه کرامت بیش از  ۵ هزار بسته تبرک رضوی شامل نبات، گلاب و حرز‌  نیز همزمان با حضور خدام رضوی در مناطق روستایی و شهری، زندان‌ها و مراکز نظامی توزیع می‌شود.

عرب‌زاده با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیش از ۸۵ هزار نفر از خراسان‌جنوبی مخاطب برنامه‌های جشن‌های زیر سایه خورشید بوده‌اند، گفت: تمام برنامه‌های دهه کرامت به همت جوانان، خیران و کانون‌های خدمت رضوی انجام و دستگاه‌های فرهنگی دولتی چندان حمایت مطلوبی را طی سال‌های اخیر نداشته‌اند.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =