طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی نقشه راهی برای توسعه مناطق محروم است

«مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در استان، اظهارداشت: برخی از روحانیون به عنوان امام روستاها در طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در نقاط محروم که حالت الگویی داشته فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این روحانیون در این روستاها به دنبال تبیین نرم‌افزار امامت در مناطق محروم سطح استان هستند، بیان داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۶ دهستان محروم استان اعم از شوسف و میغان نهبندان، درح سربیشه، پترگان زیرکوه، قهستان درمیان و دهستان منتظریه طبس فعال است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی افزود: امامان روستا به دنبال تبیین نرم‌افزار امامت برای روحانیت مستقر در روستاهای مورد هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان هستند و در پنج عرصه عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و اشتغال و سلامت و تعلیم و تربیت همزمان با یکدیگر فعالیت می‌کنند.

هنری افزود: هدف اصلی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در واقع تربیت نیروی انسانی و توامندسازی نیروی انسانی بوده تا خود بتواند زمینه‌ساز پیشرفت و تحول در منطقه یا روستای هدف باشد.

وی مطرح کرد: نقشه پیشرفت و توسعه کامل این روستاها به همراه جزئیات برنامه‌ها و مشخصات در زمینه‌های مختلف احصاء شده و در واقع کامل‌ترین نقشه‌های اجرایی در سطح این روستاها بوده که توسط دستگاه نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در عرصه‌های مختلف با ارتباط و تعاملی که با مردم ایجاد شده و هسته‌های جهادی که از دل این مردم  به وجود آمده زمینه تهیه طرح‌های سند اشتغال و توسعه به خوبی اجرا شده است.

هنری با گلایه از عدم هماهنگی دستگاه‌های خدمت‌رسان در مناطق مختلف و استفاده از روش‌های غلط برای عدم بهره‌گیری از مشارکت مردم، گفت: هماهنگی بین نهادهای خدمت‌رسان در برخی از زمینه‌ها در روش‌های اجرا وجود ندارد که اگر با روش مشخص و نقش محوری مردم پیش بروند موفق‌تر خواهند بود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 10 =