۳۸۶ فقره جواز تأسیس صنعتی در خرسان‌جنوبی صادر شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری  فارس از بیرجند، عباس جرجانی، رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در حوزه‌های متنوع زیر مجموعه صمت اقدامات و فعالیت‌های شاخص و بزرگی در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اخذ ۵۴ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال در خراسان‌جنوبی، افزود: این تعداد فقره پروانه زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۴۷۰ نفر را فراهم آورده است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طی سال گذشته ۳۸۶ فقره جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری ۳۲۱ هزار میلیارد ریال در استان صادر شده که پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر را فراهم کند.

جرجانی یادآور شد: در راستای رفع موانع تولید و فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد خراسان‌جنوبی در سال گذشته ۴۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استانی و ملی برگزار و با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۴ واحد صنعتی راه‌اندازی مجدد و به چرخه تولید بازگشتند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تمرکز بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و صنایع معدنی استان با بهره‌برداری از طرح‌های کوچک، بزرگ و متوسط در دست اجرا و آغاز عملیات اجرایی برخی از طرح‌های بزرگ در زمینه‌های تولید فولاد، فرآوری و تولید شمش طلا، تولید کنسانتره آهن، کاشی و سرامیک، دانه‌بندی و فرآوری منیزیت، کنسانتره مس و پودر بنتونیت زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در سطح استان فراهم شد.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده کشور قریب به ۵۲ نوع ماده معدنی در استان شناسایی شده که با بهره‌گیری از این ظرفیت در سال گذشته تعداد ۱۴۴ فقره پروانه اکتشاف صادر با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی موفق به کسب رتبه اول میل به سرمایه‌گذاری در بخش معدن در سطح کشور شده‌ایم.

جرجانی از تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار خرید لوله برای طرح آبرسانی به روستاهای مجاور معادن خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: به میزان ۵۰ میلیارد ریال نیز در حوزه طرح‌های اکتشافی نیز برای اولین بار به استان در سال ۱۴۰۰ تخصیص یافته که حدودا ۲۵ میلیارد ریال از این اعتبار جذب شده است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات خراسان‌جنوبی با بهره‌گیری از ظرفیت حضور بیش از ۱۸۰ کارشناس خبره معدنی در استان، هم‌اکنون این طرح در مرحله پردازش اطلاعات و بررسی نتایج اولیه است.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 17 =