ثبت‌نام ۱۸۲۰ نفر در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا محمدنژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تاکنون از خراسان‌جنوبی تعداد یک هزار و ۸۲۰ نفر در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی ثبت‌نام کردند.

وی بیان داشت: ثبت‌نام مسابقات قرآنی بخش آوایی انفرادی تا ۳۱ خردادماه و در بخش معارفی نیز تا ۱۰ تیرماه سال جاری تمدید شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی افزود: بخش آوایی شامل حفظ ۵ جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز، حفظ کل، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم و بخش معارفی هم شامل تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه است.

محمدنژاد با بیان اینکه مسابقات ویژه خواهران و برادران بالای ۱۸ سال برگزار می شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان به ثبت‌نام می‌توانند به سایت www.quraniran.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تاریخ برگزاری مسابقات بعد از اتمام ثبت‌نام اعلام خواهد شد و نفرات برتر شهرستانی هر بخش به مرحله استانی و نفرات برتر استانی نیز به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به مدرسه قرآن استان، مطرح کرد: این مدرسه شبانه‌روزی که در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند دایر است هر ساله پذیرای قرآن‌آموزان برای حفظ قرآن است.

محمدنژاد خاطرنشان کرد: دوره قرآنی این مدرسه که از مردادماه سال گذشته آغاز و تا شهریورماه امسال ادامه دارد تعداد ۳۰ نفر از آقایان موفق به حفظ قرآن می‌شوند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هشت =