اجرای طرح آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان برای سفرهای تابستانی‌

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی در کمیسیون ایمنی راه‌های استان آمار تصادفات را نگران‌کننده توصیف کرد و اظهار داشت: از دستگاه‌های اجرایی عضو کمیسیون خواسته می‌شود با وجود اقدامات مؤثر قبلی، تمهیدات و برنامه‌های یکساله خود را در جهت کاهش آمار تصادفات ارائه کنند.

وی گفت: با تعطیلی مدارس و آموزشگاه‌ها و آغاز سفرهای تابستانی باید سعی کنیم تا حداکثر بهره‌برداری در کنترل ترددها را داشته تا کمترین آسیب‌ها را در جاده‌های استان شاهد باشیم که این موضوع نیازمند هم‌افزایی و اجرای طرح عملیات ویژه تابستانی با مشارکت حداکثری دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی مناسب را می‌طلبد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به بحث فرهنگ‌سازی ترافیکی در بین خانواده‌ها، تصریح کرد: همراهی صدا و سیما در نشر موضوعات فرهنگی تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

عباس‌زاده اجرای مواردی همچون ایجاد شیب شیروانی را راهکاری مؤثر در کاهش شدت سوانح دانست و ادامه داد: برای ارتقای ایمنی جاده‌ها باید اولویت‌بندی برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات اساسی در بخش جاده‌ها را شناسایی و در رفع آنها تلاش کنیم.

«اسداله‌جلال زاده» دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های خراسان‌جنوبی نیز با ارائه گزارش از روند پیگیری مصوبات کمیسیون، از دستگاه‌های عضو خواست تا در موعد مقرر گزارشات درخواست شده را به دبیرخانه کمیسیون ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه بسیار مهم بوده و استفاده از ظرفیت تمام ارگان‌ها امکان خدمات بیشتر را در استان فراهم می‌کند و سال گذشته ۸۳ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی در محور‌های استان انجام شده است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های خراسان‌جنوبی افزود: محور طبس – یزد و طبس – اصفهان در اولویت احداث و توسعه استراحتگاه است.

۵۴ کشته در تصادفات جاده‌ای استان

«علیرضا رضایی» فرمانده پلیس راه خراسان‌جنوبی نیز در ادامه اظهارداشت: حوادث جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین حوادث رانندگی در استان از نوع واژگونی بوده است، افزود: واژگونی دلیل ۵۳ درصد تصادفات جاده‌ای استان بوده است.

فرمانده پلیس راه خراسان‌جنوبی از کشته شدن ۵۴ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۱۶ نفر در محور نهبندان و ۷ نفر در محور طبس جان خود را از دست داده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۳ تصادف برون شهری در استان رخ داده است، یادآور شد: مجموع این تصادفات ۸۲۴ مجروح داشته است.

وی به اهمیت آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان تأکید کرد و گفت: این موضوع باید با جدیت دنبال شده تا شاهد حواث کمتری در جاده‌های استان باشیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =