پیشرفت ۹٠ درصدی آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور

محمد اصغرزاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه ما اکنون بیماری تب کریمه‌کنگو در استان نداریم، اظهار داشت: هر زمان ممکن است دیده شود و ما باید آمادگی کامل داشته باشیم، مدام رصد و پایش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تب کریمه‌کنگو در پاکستان و افغانستان وجود دارد، افزود: هرگونه حمل و نقل و قاچاق برای استان ما تهدید است و ما باید نگاه بین‌المللی داشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال ۹۰ کلنگ آزمایشگاه دامپزشکی بر زمین زده شد، گفت: اکنون با پیگیری و کمک‌ها ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور به استان ۱۰ میلیارد تومان مصوب شد که اگر این پول تزریق شود بعد از آن در تأسیسات مشکل داریم که سازمان دامپزشکی آن را تقبل می‌کند.

اصغرزاده با بیان اینکه بحث‌های آزمایشگاه تشخیص باید حل شود، تصریح کرد: این امر به تجارت مرزی رونق می‌دهد و امید است تا آخر سال راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه دولتی ما مشکل دامپزشک نداریم، یادآور شد: در هر شهرستان دو دکتر مستقر داریم و مشکل ما بخش خصوصی است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه موضوع دانشکده دامپزشکی به جدیت پیگیری می‌شود، ادامه داد: در استان با این گسترش زنجیره‌ای در حوزه دام و طیور، دانشکده دامپزشکی در حوزه آزاد و دولتی وجود ندارد و در این زمینه به مردم استان ظلم شده است.

اصغرزاده با بیان اینکه نزدیک‌ترین واحد تا مرکز استان ۵۰۰ کیلومتر فاصله دارد، افزود: اگر دانشکده ۱۵ سال پیش ایجاد می‌شد، اکنون متخصص تربیت می‌کردیم.

وی با بیان اینکه ما هیچ دکتر دامپزشک بیکاری در استان نداریم، اضافه کرد: اکنون ۳۵ دکتر نیاز داریم ولی وجود ندارد و با این وجود در خدمات‌دهی ما مشکلی ایجاد نشده است و بحث درمان و واکسیناسیون شبانه‌روزی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نخستین کشتارگاه صنعتی ما در خوسف راه‌اندازی شد ولی هنوز کامل نشده است، گفت: بحث ضایعات یک صنعت پردرآمد است.

اصغرزاده با بیان اینکه بیشتر مشکل ما در استان تبدیل ضایعات است، تصریح کرد:  فرآوری پوست در استان نداریم و فرآوری پشم تازه وارد استان می‌شود و اگر اتفاق بیفتد بیشترین سود در کشتارگاه در تبدیل ضایعات است.

وی با بیان اینکه اگر دامپزشکی وظیفه اصلی خود را انجام دهد ۲۵ درصد سبب افزایش تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: امید است مسئولان استانی در این زمینه به ما کمک کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =