اعزام نخستین کاروان حج تمتع از خراسان‌جنوبی به سرزمین وحی

حسین دستگردی، جانشین مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: امسال یک‌هزار و ۱۱۱ زائر و عوامل از استان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این زائران در قالب ۹ کاروان شامل ۱۶۰ نفر زائر و ۵۱ نفر عوامل اجرایی به حج تمتع اعزام می‌شوند، تصریح کرد: از مجموع زائران حج امسال استان ۵۳۲ نفر خانم و مابقی آقایان هستند.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی افزود: همچنین از مجموع زائرانی که از استان امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند ۵۹۵ نفر مربوط به مرکز استان و مابقی مربوط به سایر شهرستان‌های استان بوده و مسن‌ترین زائر ۶۵ سال و کم سن‌ترین زائر استان ۱۶ سال سن دارد.

دستگردی با بیان اینکه از مجموع ۹ کاروان اعزامی از زائران استان به سرزمین وحی یک کاروان با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته از فرودگاه مشهد به سمت مدینه در تاریخ یکم تیرماه امسال در قالب ۷۸ نفر اعزام می‌شوند، اضافه کرد: همچنین مابقی کاروان‌های اعزامی از استان ششم و هفتم تیرماه از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند به سمت جده پرواز می‌کنند.

وی ادامه داد: کاروان اعزامی از مشهد که مدینه اول هستند طول سفرشان ۳۰ روزه بوده و ۳۰ تیرماه به بیرجند برمی‌گردند اما مابقی کاروان‌های اعزامی استان طول مدت سفرشان ۲۸ روزه بوده و در دوم و سوم مردادماه به وطن باز می‌گردند.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه واکسیناسیون زائران استان با واکسن‌های مورد تأیید عربستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده و در این حوزه مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: همچنین با توجه به الزام کشور عربستان مبنی بر تزریق واکسن فلج اطفال به زائران نیز این واکسن به تمامی زائران استان تزریق شده است.

دستگردی با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم برای زائران اعزامی از استان به سرزمین وحی برگزار شده است، افزود: همه زائران استان ۱۰ جلسه آموزشی و در همایش متمرکزی که در مرکز استان برگزار شده شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بایدها و نبایدهای قبل از سفر و در طول سفر به زائران توسط مدیران و روحانیون کاروان‌ها اعلام شده و از زائران خواستاریم از به همراه داشتن داروهای ممنوعه و مواد مخدر خودداری کنند تا از سفر معنوی باز نمانند.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به مقررات حج امسال عربستان سهمیه کشورها را به نصف کاهش داد و زائرانی که امسال از استان به حج تمتع اعزام می‌شوند در واقع در سال ۹۹ ثبت‌نام و هزینه مورد نظر را پرداخت کرده‌اند و در حال حاضر تقریباً با هزینه سال ۹۹ اعزام می‌شوند.

دستگردی خاطرنشان کرد: در مجموع در سال ۹۹ تعداد ۲ هزار و ۲۰ نفر برای حج تمتع در استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یک‌هزار و ۱۱۱ نفر امسال اعزام و مابقی متقاضیان در سال بعد اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =