زائران حج تمتع‌ خراسان‌جنوبی از حمل داروهای روان‌گردان خودداری کنند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی نسایی‌زهان، دادستان عمومی و انقلاب بیرجند ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال جاری حدود ک هزار و ۲۰۰ نفر از خراسان‌جنوبی مشرف به حج تمتع می‌شوند و انتظار می‌رود حجاج ما نماینده خوبی برای مردم استان و کشور ایران باشند.

وی به زائران‌ حج تمتع خراسان‌جنوبی توصیه کرد: به قوانین کشور عربستان احترام بگذارند و از به همراه داشتن هر گونه ماده مخدر سنتی و صنعتی خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند تصریح کرد: به همراه داشتن قرص‌های روان‌گردان و ۱۴ قلم داروی خاص به کشور عربستان نیز ممنوع است.

نسایی‌زهان یادآور شد: به هیچ عنوان مسئولان قضایی‌، پلیس فرودگاه و نیروهای امنیتی  قصد اذیت کردن زائران را ندارند ولی در راستای حفظ آبروی خود مجبوریم مراقبت‌های ویژه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همه ما خدمتگزار زائران هستیم و نمی‌خواهیم به واسطه یک یا دو گرم مواد مخدر آبروی فرد مؤمنی از بین برود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: کشور عربستان به پروازهای که‌ از خراسان‌جنوبی به فرودگاه‌ جده‌ انجام می‌شود حساسیت نشان‌ می‌دهد هر چند خوشبختانه طی سال‌های اخیر مورد خاصی‌ در ارتباط با کشف مواد مخدر از زائران استان در عربستان‌ نداشته‌ایم.

نسایی‌زهان با اشاره به ۳۴۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، تأکید کرد: از آنجایی که  بیشتر کشت و تولید مواد مخدر در آن کشور است لذا مسئولان عربستان با این ذهنیت بر روی پروازهای خراسان‌جنوبی به مقصد جده یا مدینه منوره حساسیت بسیار ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به حمل حتی مقدار کم مواد مخدر برای مصارف شخصی به کشور عربستان و  مجازات سنگین آن، یادآور شد: ما نمی‌خواهیم فرد از انجام عمل واجب شرعی منع و دچار مشکل شود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: از برکت نظام جمهوری اسلامی و در راستای خدمت به زائران امکانات پزشکی و بهداشتی کامل وجود دارد و به حمل دارو و قرص نیازی وجود ندارد.

نسایی‌زهان با اشاره به اینکه در جامعه‌ای که انتقاد نبوده و خبرها به روز نباشد بی‌شک آن جامعه یک جامعه مرده است، تبیین کرد: از طرفی باید رابطه بین مردم و مسئولان با این انعکاس اخبار بیشتر شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =