«سرایان» از کمبود خدمات بهداشتی و درمانی رنج می‌برد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس سرایان، یکی از برنامه‌های استاندار خراسان‌جنوبی برای بررسی مشکلات استان سفرهای شهرستانی است و در همین راستا تیمی متشکل از مدیران دستگاه‌های اجرایی قبل از هر سفر، طی نشست‌هایی با فرماندار و مدیران موضوعات و مسائل هر منطقه را احصا می‌کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی تاکنون به بشتر شهرستان‌های استان سفر کرده و از نزدیک مشکلات آن‌ها را بررسی کرده و این سفرها دستاوردهای خوبی برای شهرستان‌های استان داشته که برخی اجرایی شده و برخی در دست اجرا است.

شهرستان سرایان یکی از مقاصد سفر استاندار خراسان‌جنوبی بوده است که خبرنگار فارس در گفت‌وگو با فرماندار شهرستان سرایان آخرین وضعیت دستاوردهای سفر استاندار را جویا شده است.

راه‌های سرایان وضعیت خوبی ندارد

«سید یاسر رضوی» فرماندار سرایان در رابطه با سفر استاندار به این شهرستان، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی و با توجه به محدودیت زمان تصمیم گرفته شد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرایان و برخی از موارد با مساعدت استاندار به جهت تأمین منابع مالی و مدیریتی گره‌گشایی شود.

وی با بیان اینکه در این زمان امکان پرداختن به تمام مسائل، مشکلات و امکان نمایش کامل شهرستانی با وسعتی در حدود ۱۰ هزار کیلومتر را نداشتیم، یادآور شد: از لحاظ اعتباری و منابع مورد نیاز امکان وجود نداشت که برای همه طرح‌ها منابعی را در نظر بگیریم.

فرماندار شهرستان سرایان با بیان اینکه تصمیم گرفتیم کارهایی که مدت‌ها باقی مانده را گره‌گشایی کنیم، ادامه داد: پروژه‌های شهرستان اولویت‌بندی شده و تمام تلاش ما بر این است که پروژه‌هایی را مدنظر قرار دهیم که هم خودش گره‌گشا باشد و هم بتواند چندین کار دیگر را راه‌اندازی کند و ارزش و سرمایه اجتماعی که به ما بر می‌گرداند شادی مردم را به همراه داشته باشد.

رضوی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های پراهمیت برای ما که وضعیت نامطلوبی دارد حوزه راه‌های شهرستان است، افزود: تمام تلاش ما بر آن بوده که تحول در این حوزه ایجاد شود و برخی از محورها به لحاظ روکش آسفالت فعال شده و همچنین دو محور به لحاظ توسعه‌ای در اختیار مسکن و شهرسازی بوده که کارگاه‌های آن‌ها فعال شده و در یکی از محورها که سرایان به سه‌راهی روم است عملیات اجرایی آن سرعت گرفته و ظرف یک ماه آینده تا هفته دولت به زیربار ترافیک می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین محوری داریم که ارتباط سه روستا چاه‌غیاث، چاه‌تریخی و چاه‌پنیری را برقرار می‌کند و به جاده اصلی بیرجند و سه‌قلعه متصل می‌کند و تأکید ما در این سفر بر آسفالت ۸ کیلومتر باقی مانده و هچنین بهسازی مسیر ارتباطی بین این سه روستا بوده است.

فرماندار شهرستان سرایان خاطرنشان کرد: بهسازی این جاده به ۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در این سفر به لحاظ هزینه اعتباری بالایی که این پروژه داشت تصمیم‌گیری قطعی نشد ولی دستور بررسی داده شد.

اورژانس جاده بیرجند سه‌قلعه بهره‌برداری می‌شود

رضوی یکی از پروژه‌های دیگر را اورژانس بین جاده سه‌قلعه به بیرجند ذکر کرد و افزود: اسکلت آن به صورت خیرساز بنا شده و ادامه کار نیاز به مصوبه و تأمین اعتبار دارد که هر دو مورد مرتفع شده و تا پایان سال ساختمان آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در محورهای سرایان به سه‌راهی روم در حوزه شهرستان سرایان یک پایگاه اورژانس نیمه‌تمام داریم، اضافه کرد: در این زمینه استاندار مبلغی برای تکمیل آن در نظر گرفته است.

فرماندار شهرستان سرایان یکی از پتانسیل‌های سرایان را بحث معادن عنوان کرد و یادآور شد: سرایان به لحاظ منابع عظیم بنتونیت به عنوان پایتخت بنتونیت کشور مطرح است و بالای ۶۰ درصد معادن بنتونیت در سرایان فعال و تأکید ما در این حوزه ایجاد واحدهای فرآوری برای بنتونیت است که از خام‌فروشی جلوگیری کنیم.

راه‌اندازی گود باستانی سه‌قلعه

رضوی با بیان اینکه در حوزه ورزش و جوانان گود باستانی سه‌قلعه را داشتیم، افزود: از منابع استانی و شهرستانی تأمین اعتبار می‌شود تا این گود را که مدت‌ها است معطل مانده و مطالبه جدی جوانان است در شهر سه‌قلعه راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: یک گود هم در این شرایط در شهر سرایان وجود دارد که از منابع شهرستانی برنامه‌ریزی کردیم که بخشی از کار آن انجام شود.

سالن آمفی‌تئاتر سرایان راه‌اندازی می‌شود

فرماندار شهرستان سرایان با بیان اینکه عمده اقتصاد سرایان دامداری و کشاورزی است، تصریح کرد: استاندار از مجموعه دامداری چندگانه ما بازدید کرد این دامداری ظرفیت ۱۵۰ هزار رأس را دارد که چند مشکل آب، گاز و مسیر دسترسی برای آن وجود داشت که برای هر کدام برنامه‌ریزی انجام شد.

رضوی با بیان اینکه در حوزه هنر سالن آمفی‌تئاتر سرایان بالای ۱۵ سال عملیات ساخت آن طول کشیده و طی یک سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده مراحل نهایی را طی می‌کند، یادآور شد: این مکان در مرحله تأمین تأسیسات است و حدود ۶ میلیارد تومان نیاز دارد که مصوب شد از متمم اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تأمین اعتبار آن انجام شود تا در فاز بعدی تجهیز آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه تنها مجموعه شهرستان برای تمرین و اجرای برنامه‌های نمایشی، جشنواره‌های شعر، موسیقی و سایر برنامه‌های فرهنگی است، ادامه داد: این مجموعه نیاز به سالن اجتماعات دارد و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان سرایان با بیان اینکه در سال گذشته خشکسالی داشتیم و عشایر تمام منابع خود را برای گذر از خشکسالی هزینه کردند، افزود: امسال هم همین پدیده ادامه‌دار شد و چالش بزرگی در منطقه ایجاد کرد که عشایر را به شدت اذیت می‌کند.

رضوی اضافه کرد: این مسئله در دستور کار قرار دارد و باید پشتیبانی امور دام وارد عمل شود و دام‌ها را خریداری کرده تا بازار مصرف دچار چالش نشود.

وی با اشاره به بیمارستان سرایان، گفت: برای توسعه آن اقداماتی در یک ماه گذشته انجام شده و توسعه فیزیکی بیمارستان منجر به توسعه خدمات می‌شود.

متخصص اطفال در سرایان نیست

فرماندار شهرستان سرایان با بیان اینکه خدمات بهداشت و درمان در شهرستان سرایان مطلوب نیست، تصریح کرد: در حال حاضر متخصص اطفال نداریم و در زمینه متخصص زنان نیز محدودیت داریم.

رضوی با بیان اینکه توسعه بیمارستان اعتبارات سنگینی می‌خواهد، یادآور شد: در اواخر سال گذشته از محل منابع ملی و خیرین اقداماتی انجام شد و امید است بتوان کار را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۲۳ استانی برای آن صادر شده است، خاطرنشان کرد: در حال پیگیری برای جذب منابع آن هستیم تا عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 6 =