فقر مراتع و کم‌آبی اصلی‌ترین مشکل عشایر خراسان‌جنوبی است

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: یکی از کانون‌های جمعیتی عشایر در نهبندان و سربیشه قرار دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات متعددی برای عشایر با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر اتفاق افتاده است، تصریح کرد: عشایر قشر زحمت‌کش و مولد هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عشایر در حوزه دام با مشکل جدی مواجه هستند، یادآور شد: با وجود بارندگی‌های خوبی که داشتیم، در حال حاضر با فقر مراتع روبرو هستیم.

نخعی با بیان اینکه بازار دام مناسب نیست، ادامه داد: در این شرایط عشایر ما با سطح پایین درآمدی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه برای بررسی مشکلات عشایر جلساتی با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان عشایر داشتیم، افزود: در این جلسات مشکلات حوزه دام، مشکلات زیرساختی، آبرسانی و جاده‌های ارتباطی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آبرسانی به قلعه‌ریگ و ملک‌پارویی مورد توجه است، اضافه کرد: تجهیز چاه و دبی چاه منطقه در این جلسه منجر به نتیجه شد.

نخعی با بیان اینکه برای انتقال آب به این مناطق ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: این اعتبارات از محل اعتبارات ملی است و تلاش می‌کنیم از اعتبارات استانی نیز بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: محلات خواجه منجیکوه عشایری مرزی نهبندان و سربیشه از این پروژه آبرسانی بهره‌مند می‌شوند و اجرای فاز نهایی آبرسانی ۶ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اتصال محلات عشایری سربیشه به نهبندان، ادامه داد: این جاده برای عشایر درح و عشایر مرزی منطقه مهم است.

نخعی با بیان اینکه به جاده عشایری خاکک به چاه‌عباس اردنی ۷ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد، افزود: با تخصیص این اعتبارات می‌توان مشکل عبور و مرور عشایر را مرتفع و با تسهیلات و نهاده‌های دامی متفرقه می‌توان در این شرایط سخت به عشایر کمک کرد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =