روکش آسفالت ۱۸۰ کیلومتر از راه‌های خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد فدوی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگارن، اظهار داشت: برای ارتقای ایمنی محور‌های مواصلاتی استان و رفاه حال کاربران جاده‌ای از ابتدای سال ۱۴۰۱ در سطح جاده‌های استان بیش از ۱۷۵ کیلومتر روکش آسفالت و ۵ کیلومتر لکه‌گیری با یک هزار و  ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

وی با اشاره به انعقاد ۴ قرارداد در حوزه روکش‌ها از ابتدای سال با اعتباری بالغ بر ۳۳۵ میلیارد ریال، افزود: از شاخص‌ترین این قراردادها اجرای عملیات آسفالت حفاظتی چیپ سیل راه‌های فرعی سطح استان، اجرای عملیات فوکسیل محورهای شریانی و اصلی و فرعی و روستایی سطح استان است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که برای نگهداری رویه آسفالتی راه‌ها انجام می‌شود استفاده از آسفالت تناژی برای رفع خرابی‌هایی است که نیاز به اقدام سریع دارند.

فدوی اضافه کرد: به همین منظور ۳ هزار و ۸۰۰ تن آسفالت از ابتدای سال‌جاری تاکنون با پشتیبانی اداره نگهداری راه‌های استان توسط ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تابعه شهرستان‌ها در سطح راه‌ها مصرف شده است.

وی ادامه داد: از اهداف مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارتقای روکش محورهای مواصلاتی سطح استان است که امیدواریم با استمرار پیگیری‌های لازم بتوانیم برای ارتقای رویه آسفالتی راه‌ها در راستای خدمت‌رسانی بهتر به کاربران جاده‌ای و ایجاد بستری مناسب برای برقراری ترددی ایمن خدماتی مطلوب‌تر ارائه کنیم.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی یادآور شد: راهداری با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای تردد بهتر در جاده‌ها، اقدام به لکه‌گیری و روکش آسفالت کرده است.

فدوی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی، خاطرنشان کرد: مؤثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهداف ما مطالعه و فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای رویه‌های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − 1 =