مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در «بیرجند» برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام «علی موحدی‌راد» رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی‌ ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: آیت‌الله شهید دکتر بهشتی شخصیتی برجسته و کم ‌نظیر بود که به عنوان بنیانگذار دادگستری جمهوری اسلامی ایران از سوی حضرت امام خمینی (ره) ماموریت‌ یافت.

 وس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز شهید مظلوم دکتر بهشتی را عالم متفکر، نظریه ‌پرداز، انقلابی با رفتار، خیلی پرهیزگار در حوزه دین و اخلاق معرفی کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: جهاد تبیین یکی از دستور کارهای بسیار مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و در مقاطع گوناگون بر این مهم تأکید کرده‌اند.

موحد‌ی‌راد با بیان اینکه مسئولان و مدیران اجرایی کشور باید خدمات انقلاب اسلامی را برای نسل جوان و نوجوانان جامعه بازگو کنند، یادآور شد: مردم ولی نعمت‌ ما هستند و حق‌ دارند بدانند قبل از انقلاب در چه وضعیتی بوده‌ایم‌ و پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی با اهدای‌ خون هزاران شهید، جانبازی‌های جهادگرانه‌ در چه جایگاهی ایستاده‌ام.
 
وی خاطرنشان کرد: اهداف تعالی‌بخش و تحول‌گرای انقلاب اسلامی در تمام حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، سیاست‌های خارجی، اقتصادی و قضایی باید تبین شود و عملکردهای هر حوزه نیز به سمع و نظر مردم برسد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی افزود: برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های اجرایی پیش‌بینی شده هفته قوه قضائیه (اول تا هفتم تیرماه) در خراسان‌جنوبی با حضور همه مدیران دستگاه‌های تابعه، مسئولان اداری دادگستری، دادستان و قضات برگزار می‌شود که در نخستین روز به منظور تجدید بیعت و میثاق با مقام معظم رهبری به دیدار نماینده ولی در استان خواهند رفت.

موحدی‌راد اظهار داشت: ملاقات‌های عمومی مدیران‌ همه دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه خراسان جنوبی برای رفع مشکلات قضایی مردم در تمامی شهرستان‌ها، جلسه هیات اندیشه‌ورزان‌ خراسان‌جنوبی با حضور اعضای شورای قضایی و بسیجیان حقوق‌دان و بازدید قضات دادگستری از زندان‌ها به منظور بررسی مسائل و ارائه راهکارهای مقتضی‌ در این هفته صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های ایثارگران، دیدار با خانواده شهدا و تکریم آنان، اهدای خون، سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه و برپایی میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی یادآور شد: در راستای کمک به دولتمردان و رفع دغدغه‌ تولید کنندگان و صادرکنندگان بازدیدهای میدانی از شرکت‌ها، کارخانجات و منطقه ویژه اقتصادی صورت می‌گیرد و چنانچه مشکلاتی در انبارها و کالاهای رسوب‌شده مورد توجه قرار گیرد برای رفع آن دستورات مقتضی صادر می‌شود.

وی‌ محوری‌ترین برنامه‌ گرامیداشت هفته قضائیه در خراسان جنوبی را بزرگداشت شهدای هفتم تیر ذکر و خاطرنشان کرد: جلسه محوری و عمومی بزرگداشت شهدای هفتم تیر ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه هفتم تیرماه در محل مسجد امام حسین (ع) برگزار می شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + ده =