جاده منطقه گردشگری تجنود زیرکوه سال آینده راه‌اندازی می‌شود

محمدرضا غیرتی، فرماندار زیرکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حوزه گردشگری قابلیت‌های شهرستان را بررسی کردیم و یکی از ظرفیت‌های خوب آن گردشگری است.

وی با بیان اینکه در این حوزه کویر همت‌آباد را  داریم، تصریح کرد: این کویر در نوع خود کم نظیر است.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه منطقه تجنود یک منطقه بکر، ییلاقی و کوهستانی است، یادآور شد: دارای آبشارهای دیدنی است و و آب بسیار شیرینی از دل کوه بیرون می‌آید که تقریباً معدنی است.

غیرتی با بیان اینکه همچنین ما منطقه عشایری بزرگ را داریم، ادامه داد: یکی از اقداماتی که در حوزه گردشگری صورت گرفته این است که برق را به کویر همت‌آباد رساندیم و مشکل کوچکی با پیمانکار داریم که اگر حل شود می‌توانیم برق را وصل کنیم.

وی با بیان اینکه در منطقه تجنود مشکل راه داریم، افزود: این منطقه کوهستانی است و راه قدیمی آن را چندین بار تیغ زدیم که خیلی مشکل را حل نمی‌کند.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه به سرعت اقدام به مطالعه راه جدید کردیم، اضافه کرد: راه این منطقه گردشگری مطالعه و برآورد هزینه شد.

غیرتی با بیان اینکه حدود ۱۳ میلیارد تومان برآورد هزینه شد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بخشی از آن را در سال جاری و بخشی از آن را در سال آینده به بهره‌برداری برسد و ظرف مدت دو سال جاده را به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =