بیش از ۴ هزار جوان خراسان جنوبی منتظر دریافت وام ازدواج هستند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «مهدی قناد»، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی روز پنجشنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته ازدواج اظهار داشت: از دهم تا شانزدهم تیر ماه به میمنت  سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بعنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه حوزه ازدواج بحث فرابخشی است، افزود: در راستای ازدواج‌های آگاهانه، بهنگام، آسان و پایدار جوانان باید همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها مشارکت داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: جوانان باید در امر ازدواج به دو ملاک دینداری و امانت‌داری توجه خاصی داشته باشند تا دچار آسیب‌ اجتماعی و نابهنجاری خانوادگی نشوند.

قناد یادآور شد: وظیفه معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ستادی در حوزه‌های برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تقسیم‌ کار بین دستگاهی متولیان امور جوانان است.

وی با اشاره به بخش نرم‌افزاری حوزه ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: ایجاد و راه‌اندازی مراکز تخصصی ازدواج و خانواده، ترویج فرهنگ مشاوره، زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان‌ رشته‌های روانشناسی‌ و مشاوره‌ای در حوزه‌های عمومی و بالینی دارای پروانه فعالیت با ثبت‌نام در سامانه  مربوطه فراهم می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: مراکز مشاوره تخصصی نسیم شرق‌ و مشکات در بیرجند با کادری مجرب و متعهد در حوزه‌های مهارت‌های زندگی مشترک، توانمندسازی، خودسازی و معیار شناخت همسر، آشنایی با موانع رشد زندگی زناشویی و تفکر انتقادی، پیشگیری از طلاق فعالیت دارند.

قناد با اشاره به ۵۲۲ مورد ارائه مشاوره مراکز‌ تخصصی مجوزدار اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال در سال جاری افزود: در سال گذشته هزار و ۴۳ نفر از نیز از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی یادآور شد: با معرفی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به مراکز تخصصی مشاوره بیرجند تاکنون ۳۵۶ جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال خدمات رایگان مشاوره‌ای دریافت کرده‌اند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در راستای اگاهی‌بخشی و بصیرت دهی در عرصه‌های فضای مجازی طی سال گذشته و سه ماه نخست امسال ۱۵ فیلم انمیشن، ۷ موشن‌گرافی و ۱۲ اثر در شبکه اجتماعی تولید و ارائه شده است.

قناد با اشاره به برگزاری کارگاه‌های پیش، حین و بعد از ازدواج جوانان گفت: معاونت جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی متولی برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج است و در همین راستا ۳۰۶ کارگاه آموزشی ویژه جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال با شرکت ۸ هزار و ۹۳۷ نفر شرکت کننده برگزار شده است.

 وی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز ۳۸ کارگاه آموزشی و دانش‌افزایی ویژه جوانان با اولویت مناطق محروم برگزار شده که ۷۶۹ نفر شرکت کرده‌اند. 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به ۱۵ هزار ۴۶۰ متقاضی تسهیلات بانکی ازدواج در سال گذشته یادآور شد: تعداد ۱۲ هزار و ۶۲۴ نفر وام ازدواج خود را دریافت کرده‌اند و ۲ هزار و ۸۳۶ نفر نیز در صف دریافت وام قرار دارند.

قناد خاطرنشان کرد: تا پایان اردیبهشت ماه امسال نیز ۵ هزار و ۴۷۴ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بوده‌اند که هزار و ۱۰ نفر وام بانکی را دریافت کرده و ۴ هزار و ۴۶۴ نفر نیز در صف انتظار قرار دارند.

وی از برگزاری ۱۱۰ برنامه‌ فرهنگی و ورزشی گرامیداشت هفته ازدواج در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: برگزاری جشن وصال و تجلیل از زوجین برتر، خیران و فعالان عرصه ازدواج، برگزاری کمپین‌ مشاوره‌های رایگان، رونمایی از چهار اثر محتوایی، پیاده‌روی‌های خانوادگی و مسابقات ورزشی، دیدار با فرمانداران و حضور در تریبون‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های این هفته می‌‌باشد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 3 =