غدیر موضوع اهم اسلام شناسی است / ابهامات ذهنی جوانان هنرمندانه رفع شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، نشست شورای راهبردی و سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی غدیر با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس و دیگر مسئولان عضو این شورا در بیرجند برگزار شد.

رکن اصلی کار مسئولان اعتقاد به ولایت و غدیر است

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی در این نشست اظهار داشت: اگر کسی در این موضوع کارگزاری اعتقاد ضعیفی داشته یا دچار لغزش باشد در این دولت و نظام در جایگاه حکمرانی و متولی بودن بخشی از نظام مدیریتی کشور جایگاهی نخواهد داشت.

وی با اشاره به فلسفه و اهمیت غدیر، بیان کرد: موضوع غدیر و دهه ولایت هم برای شیعیان جهان اسلام و از طرفی برای دشمنان اسلام ناب و انقلاب اسلامی یک موضوع اساسی، کلیدی و بنیادی است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال با توجه به فضای جدیدی که در کشور با همراهی و همسویی سه قوه و نیروهای ارزشی و انقلابی شکل گرفته است انتظار این است که برنامه‌های انقلابی، دینی و مذهبی به شکل روتین و عادی نبوده و شاهد برنامه‌های متنوع‌تر، تازه‌تر، با نشاط‌تر و عمیق‌تر و همچنین دارای محتوا و جامع و کامل باشیم.

قناعت با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «غدیر عیدالله الاکبر است» تصریح کرد: غدیر همان ابتدای خط همه رسالت‌های انبیای الهی است چراکه اوج رسالات انبیا و نقطه روشنایی از ابتدا تاکنون به غدیر متصل بوده است.

وی عنوان کرد: اصول حکمرانی غدیر با اصول مکتب‌ها یا مدیریت‌های امروزی در جهان متفاوت بوده زیرا اصول آن بر بنیاد حاکمیت الله گذاشته شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شالوده و اساس غدیر، آموزه‌های اسلام ناب است یادآور شد: بنابراین باید مدیرانی در تراز اسلام ناب بر مسند حکومت قرار بگیرند زیرا وقتی مدیران در تراز غدیری قرار بگیرند جای ظلم، فساد و طاغوت نخواهد بود.

وی گفت: رشد، پیشرفت و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت همه ما یا به نوعی نجات بشریت از ظلمت و تاریکی از رخداد غدیر می‌گذرد.

قناعت افزود: غدیر یک شاخص، معیار، میزان و حرکت رو به جلو است یعنی یکی از شاخص‌ها و معیارهای اصلی مسیر رفت ما غدیر است.

وی بیان کرد: در غدیر مساله ولایت مطرح شده که اگر ملت‌ها، حکام و کارگزاران در همه کشورها این اصول را مبنای کار خود قرار دهند بسیاری از راه‌های نرفته و گره‌های موجود باز خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه جهاد و بلادهای کفر و غربی‌ها با آن مشکل دارند اینکه مبنا و بنیاد غدیر، میزان فضیلت، عدالت و آرمان‌خواهی و نفی هر نوع ظلم و تباهی است.

وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام (ص) چارچوب کلی و نقشه راه را برای بشریت در غدیر ترسیم کرده لذا لبیک به فرمایشات نبی مکرم اسلام تکلیف ما است.

قناعت عنوان کرد: پیام مردم ایران در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ پیام تحول خواهی، عدالت خواهی، مبارزه با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی و ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی است.

وی یادآور شد: آیت‌الله رئیسی نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری که در ایام غدیر سال قبل برگزار شد فرمود، رسیدن به چشم اندار بیانیه گام دوم انقلاب از مجرای غدیر و پیام آن می‌گذرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در خصوص ویژگی مدیران  گفت: اگر مدیران جمهوری اسلامی این پیام را ملاک کار خود قرار دهند به مقصد نزدیک‌تر شده و مشکلات زودتر رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: خدا را به جهت نعمت ولایت و امامت شاکریم و پیمان می‌بنیدیم اصل حکمرانی که در نامه ۵۳ نهج البلاغه آمده را در گفتار، کردار، اندیشه و عمل مبنای کار قرار دهیم.

قناعت تصریح کرد: دهه ولایت امسال خاص است و انتظار داریم برنامه‌های متنوع، باشکوه، عمیق و وسیع به ویژه در بخش بصیرت افزایی در دستور کار قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: نظام سلطه به دلیل قدرت رسانه‌ای قوی که دارد هر کار می‌تواند انجام می‌دهد و تنها امید آنها اکنون فضای مجازی و رسانه‌ای است لذا باید برنامه‌های پرمحتوا و خوب داشته باشید.

وی با بیان اینکه غدیر بنیادی روشن و وحدت بخش است یادآور شد: نباید اجازه داد دشمنان کوچکترین خدشه‌ای در این زمینه ایجاد کنند لذا تمام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد استان باید برنامه‌های خود را ارائه دهند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به عنوان وظیفه اداری، دینی و انقلابی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید همکاری تنگاتنگی با این بنیاد بین‌المللی غدیر داشته باشند تا شاهد برنامه‌های پرمحتوا در این دهه باشیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر تولید و چاپ محتوا در خصوص غدیر در دستور کار قرار بگیرد، افزود: فرمانداران ۱۱ گانه به ویژه مرکز استان باید نظارت و ارزیابی‌های لازم را بر برنامه داشته باشند.

قناعت بیان کرد: برخی امور خوب، ناب و اصلی مانند موضوع غدیر را می‌توان در فضای مجازی به میزان خیلی زیاد منتشر کرد و از ظرفیت فضای مجازی غافل نبود.

تحقیق و پژوهش درباره غدیر مورد توجه قرار گیرد

آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز افزود: مساله غدیر به عنوان اهم اسلام‌شناسی، مربوط به یک مذهب خاص نیست و اسناد آن آیات قرآن و احادیث پیغمبر اکرم (ص) است.

وی اظهار داشت: هر پژوهشگری یا هر انسانی که پیرو هر دین و مسلکی است می‌داند که اسناد و مستندات غدیر آیات قرآن و احادیث پیامبر اسلام(ص) است، بیان نیز بر اساس برهان است و همه آزادند که مستند حرف بزنند و حرف‌های خود را بگویند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و دستورالعملی که برای اجرای برنامه‌های عید غدیر با همکاری دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است، کارهای خوبی که قرار است انجام شود متناسب با میزان معرفت خود به خود بروز پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید روی مساله معرفت خیلی کار شود ادامه داد: وقتی به فردی ارزش یک شی شناخته شود، دقت بر حفظ و نگهداری فرد از آن نیز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: باید زحمات امثال کسانی مانند علامه امینی که کتاب الغدیر را نوشت نشر داده شود، همچون علامه امینی افراد زیادی هستند لذا باید در حوزه و دانشگاه همفکری شود تا کسانی که در رسانه فعالیت می‌کنند از نظر محتوایی غنی شوند.

وی بیان کرد: غنای مطالب از نظر استنادات عزم کافی به فرد تبلیغ کننده می‌دهد و قطعا سخنانی که می‌گوید از دل بر می‌آید و بر دل می‌نشیند، اما این نصف موضوع را جلو برده، برای ادامه کار باید عمل، رفتار، اخلاق علوی، در کار، سخن و ادب احیا شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: برادران و خواهران باید در هر پست و جایگاهی قرار دارند بیش از هر چیز شیوه‌های رفتاری مکتب علی(ع) را مد نظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: دستورالعمل‌هایی که در انجام مراسم در جای خودش درست است، در یک حدی می‌تواند موثر باشد که در موازنه با مسائل عقیدتی و رفتاری خود یک توازن درست داشته باشد، اگر نامیزان باشد اثر معکوس دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: دشمن در بیش از ۴۰ سال برای اینکه همه فرصت‌های انقلاب اسلامی را بسوزاند از همه گزینه‌های خود استفاده کرده و در خیلی از جاها موفق بوده و فرصت‌ها را سوزانده است.

وی یادآور شد: در گام دوم انقلاب اسلامی بنا است که فرصت اجرایی و عملی انقلاب اسلامی و نزدیک شدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی پیدا کنیم.

وی گفت: مردم همواره تشنه آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و هستند و مطالبه آنها نیز همین است.

امام جمعه بیرجند افزود: موانعی که در سطح منطقه یا بین‌الملل ایجاد شده به حدی بوده که برخی از چهره‌های جهانی اگر هرکدام از این دسیسه‌هایی که بر جمهوری اسلامی گذشت بر یک کشور وارد می‌شد آن کشور ساقط می‌شد، اما ببینید که ایران اسلامی چقدر قوی است اما باید بدانیم که موانع در حال ضعیف شدن هستند.

وی بیان کرد: حسرت آمریکایی‌ها امروز این است که بعد از خرج کردن هشت تریلیون دلار، امروز باید نه تنها از منطقه بلکه از صحنه جهانی جمع کند برود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: گام دوم انقلاب اسلامی برای این نوشته شده که دولت اسلامی به جامعه اسلامی سپس به تمدن اسلامی وارد شویم، نتیجه‌گیری از حرکت غدیر این است که به آرمان‌های غدیر که آرمان‌های همه انبیا است برسیم است چراکه آرمان‌های انقلاب اسلامی ما، آرمان‌های غدیر است.

طرح یکشنبه‌های علوی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی هم گفت: در مجموع امسال بنیاد بین‌المللی غدیر ۱۳۱ برنامه در سطح کشور و ۳۱ برنامه برای اجرا در خارج کشور مصوب کرده است.

حاجی‌زاده افزود: نقش اصلی بنیاد بین‌المللی غدیر به ترتیب سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، پیگیری، ایجاد زمینه و انگیزه میان اقشار مختلف جامعه است لذا این بنیاد ضمن تمهید مقدمات در حوزه‌های مختلف، اجرای برنامه‌های پژوهشی را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای جذب نسل جوان و گسترش غدیر، تاکید بر اجرای برنامه‌های علمی و پژوهشی، تلاش برای تقویت وحدت مسلمین از طریق تبیین غدیر از جمله اهداف این بنیاد است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی اظهار داشت: تمرکز برنامه‌های غدیر در دو مقطع از سال یعنی برنامه‌های دهه امامت و ولایت با هدف تبیین، فلسفه و پیام غدیر و ایام ماه رجب با هدف تبیین شخصیت و فضایل مولای علی (ع) است.

وی عنوان کرد: بنیاد بین المللی غدیر طرح یکشنبه‌های علوی را طراحی کرده است که در این روز زیارت امیرالمومنین(ع) خوانده می‌شود و این طرح در استان اجرا خواهد شد.

در این نشست حکم قائم‌ مقامی بنیاد بین‌المللی غدیر استان به استاندار خراسان جنوبی اعطا شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + ده =