«نذر قربانی» بهانه‌ای برای کمک به نیازمندان/ ۳۰۶ پایگاه جمع‌آوری نذورات برپا می‌شود

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به اجرای طرح «نذر قربانی» همزمان با عید سعید قربان در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: ۳۰۶ پایگاه جمع‌آوری نذرهای قربانی مردم نیکوکار جهت جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در استان برپا می‌شود.          

وی بیان داشت: همچنین مراکز نیکوکاری نسبت به جذب و جمع‌آوری نذورات مردم و خیران هم استانی به صورت نقدی و غیرنقدی (به ویژه گوشت قربانی) در سطح استان تهران فعال بودند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طرح «نذر قربانی» باهدف کمک به معیشت نیازمندان از طریق اهدای گوشت قربانی و پرداخت کمک‌های نقدی و نذورات همزمان با عید سعید قربان در استان اجرا می‌شود.

عرب با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح، مکان‌هایی در سطح شهرها برای راه‌اندازی قربانگاه پیش‌بینی شده، بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام پروتکل‌های بهداشتی در راه‌اندازی مراکز قربانگاه در نظر گرفته شده است.

وی : با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۳ هزار و ۵۲۳ خانوار زیرپوشش کمیته امداد خراسان‌جنوبی هستند، عنوان کرد: ۱۰۷ بیمار خاص، یک هزار و ۳۳ بیمار صعب‌العلاج و ۴ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه زیرپوشش این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی مطرح کرد: نذورات قربانی مردم اعم از گوشت، دام زنده و وجوهات نقدی توسط کمیته امداد جمع‌آوری و با اولویت خانواده‌های سالمند، زنان سرپرست خانوار، ایتام، کودکان بد سرپرست و خانوار‌های دارای بیمار صعب‌العلاج توزیع خواهد شد.

عرب با اشاره به شیوه‌های پرداخت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم خیر استان، خاطرنشان کرد: کد دستوری #۱*۸۸۷۷* و شماره کارت ۸۸۹۰ – ۹۹۹۵ – ۹۹۱۸ – ۶۰۳۷ از جمله روش‌های پرداخت نذورات مردمی در این طرح هستند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هشت =