اعزام ۸۵۰ بانوی قالیباف خراسان‌جنوبی به عتباب عالیات

موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه ما برای اینکه به اهدافمان برسیم طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم، اضافه کرد: یکی از آن طرح‌ها، طرح برکت است که در بخش کشاورزی، کارمندان و بازاریان ما به هر طریقی که بتوانند ورود پیدا می‌کنند.

جوینده با بیان اینکه مردم استان سال ۱۴۰۰ و قرن جدید را با وقفیات بزرگ آغاز کردند، گفت: نخستین وقف بزرگ در فردوس باغ پسته است که وقف عتاب مقدسه کردند و این ملک ۴ هکتاری با ۲ هزار اصل درخت پسته است و ۱۲ ساعت آب چاه عمیق دارد.

وی با بیان اینکه در بخش کارمندی کسر حقوق داریم که کارمندان ویژه به میدان آمدند، تصریح کرد: طرح ویژه قالیبافی در بخش خواهران ما در حال حاضر ۲۳۵ کارگاه قالیبافی داریم و بالای ۱۳ هزار خانم به صورت مستمر در این زمینه فعالیت دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مردم می‌توانند وجوهات نقدی نیز پرداخت کنند، یادآور شد: ستادهای ما در سراسر استان پذیرای حضور گرم مردم است که بتوانیم برای پروژه‌ها به موقع امکانات و ظرفیت را به کار گیریم.

جوینده یکی از وظایف ذاتی ستاد عتبات عالیات را شفاف‌سازی در جمع‌آوری نذورات مردم دانست و ادامه داد: ما نذورات را همان جا که مردم نذر کردند به مصرف می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه امسال در نظر داریم اگر این مریضی برطرف شود ۸۵۰ نفر از قالیبافان را با هزینه تمام شده خودشان اعزام کنیم، افزود: آن‌ها این پروژه‌ها را از نزدیک می‌ببینند که چه اتفاقی افتاده و ویژه‌تر وارد میدان می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما خیرین خاص داریم که آن‌ها را برای بازدید پروژه‌ها می‌بریم، اضافه کرد: افتخاری که ایجاد شده برای مهندسان ایران و استان ما و کارگران متخصص در بخش‌های مختلف است که این‌ها سفیران ستاد عتبات عالیات هستند.

جوینده با بیان اینکه در گذشته مردم دیدند در سال‌های ابتدایی گرد غربت در عتبات نشسته بود، گفت: اکنون عظمت‌هایی که ایجاد شده مردم را ویژه وارد میدان می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون مردم به سراغ ما می‌آیند و سال به سال نذورات آن‌ها افزایش پیدا می‌کند،‌ خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ ، ۳۵ درصد نذورات مردمی افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =