حجاج خراسان جنوبی تا امشب به بیرجند باز می‌گردند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین دستگردی، جانشین مدیریت حج و زیارت خراسان جنوبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال هزار و ۱۱۱ زائر استان خراسان جنوبی در قالب ۹ کاروان به سرزمین وحی اعزام شدند و به غیر از یک کاروان که از مشهد مقدس اعزام شد، هشت کاروان‌ از فرودگاه بیرجند عزیمت کردند.

وی اظهار داشت: پروازهای رفت بدون تاخیر بود اما در پروازهای برگشت شب گذشته با ۶ ساعت تاخیر انجام شد و پروازهای امروز و امشب هم طبق زمان اعلام شده با سه ساعت تاخیر انجام می‌شود.

جانشین مدیریت حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: با هر پرواز در قالب ۲ کاروان حدود ۲۶۰ نفر وارد استان می‌شوند و با توجه به روند صعودی کرونا توصیه می‌شود که خانواده‌ها برای استقبال از حجاج در فرودگاه تجمع نداشته باشند.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های گرفته شده از حجاج، مراسم حج امسال با رضایت خوبی برگزار شده و مشکل خاصی در زمینه ارائه خدمات، هتل‌ها و سایر امور حج گزارش نشده است.

دستگردی گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از مدیران کاروان‌های حج تمتع، شیوع کرونا در بین حجاج استان نیز گزارش نشده است.

وی افزود: طبق گزارش هیات پزشکی، درگیری کرونا در عربستان شدت کمتری داشته است، هرچند سرماخوردگی‌های معمول در این کشور با توجه به تراکم جمعیت صورت می‌گیرد و در عین حال توصیه می‌شود افراد در برگشت از سفر حج، پروتکل‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنند.

جانشین مدیریت حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: موردی از فوت و بستری بیمار کرونایی از بین حجاج خراسان جنوبی گزارش نشده و تمامی حجاج در سلامت کامل تا امشب به استان بازخواهند گشت.

وی ادامه داد: زائران اعزام شده در سال جاری طبق شرایط اعلامی عربستان زیر ۶۵ سال بودند و بخش عمده هزینه سفر خود را سال ۹۹ پرداخت کردند.

دستگردی تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی استان در مراسم حج تمتع امسال را قابل تقدیر دانست و گفت: مدیریت جهادی در اعزام زائران خانه خدا، رضایت مردم را به همراه داشته است.

اولین گروه زائران استان خراسان جنوبی روز دوشنبه ششم تیر امسال از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند عازم سرزمین وحی شدند.

بیش از هزار زائر خانه خدا در قالب هشت کاروان روزهای دوشنبه ششم تیر و سه‌شنبه هفتم تیر ماه با چهار سورتی پرواز راهی سفر معنوی حج تمتع شدند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 3 =