حضور ۵۰ شرکت در نمایشگاه صنعت ساختمان خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، عالیه خورشیدزاده، مدیر اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در خراسان جنوبی امروز سه شنبه ۴ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته که عصر امروز در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند برگزار می‌شود، اظهار داشت: صنعت ساختمان یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصادی کشور است. این صنعت پس از نفت به عنوان یکی از صنایع فرصت آفرین برای رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی و اشتغال زایی به شمار می‌رود.

مدیر اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در خراسان جنوبی گفت: صنعت ساختمان نقش انکارناپذیری در تولید فرصت‌های سرمایه گذاری و تولید ثروت و ارزش افزوده در اقتصاد دارد و با توجه به ارتباط تنگاتنگ ساخت و ساز با بخش‌های بالادست و پایین دست خود مانند فلزات اساسی و کانی‌های غیرفلزی و خدمات املاک و مستغلات می‌توان به اهمیت جایگاه این صنعت در اقتصاد کشور پی برد.

وی بیان کرد: بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که رشد ارزش افزوده، تخصیص بودجهی عمرانی و حضور موثر بخش خصوصی در صنعت ساختمان می‌تواند بر روند چرخهی اقتصادی کشور تاثیر داشته باشد و امروز در کشورهای در حال توسعه بیش از ۳۵ درصد فرصت‌های شغلی به طور مستقیم و یا غیر مسقیم در حوزه صنعت ساختمان است.

خورشید زاده بیان کرد: اتاق تعاون خراسان جنوبی براساس وظیفه ذاتی و قانونی خود برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کمک به رشد شاخص‌های اقتصادی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار امسال برای دومین بار اقدام به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته کرده است.

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: امسال مشارکت ارزشمند و حضور موثر بیش از ۵۰  شرکت صنعت ساختمان وصنایع وابسته از داخل و خارج استان در فضایی به مساحت سه هزار متربع مربع در مدت پنج روز نشان از  جایگاه این صنعت در استان و کشور و از سوی دیگر نتیجه همگرایی مشارکت بالای فعالان بخش مسکن و برآیند مثبت بیستمین نمایشگاه را در سال گذشته دارد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه بهترین فرصت برای عرضه و نمایش آخرین دستاوردهای صنعت ساختمان  بوده تا کارایی کالا بر تولیدات خود را به نمایشگاه بگذارند و از این طریق بازارهای جدید را شناسایی کنند، یادآور شد: نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در خراسان جنوبی  تاثیر بسزایی در فروش، جذب مشتری، ایجاد نام و شهرت تجاری، تبلیغات محصولات شرکت‌ها و افزایش حجم مبادلات دارد.

مدیر اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از رسالت‌های مهم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در سطوح استانی، آشنایی سرمایه گذاران داخلی از ظرفیت‌های موجود برای حضور در فعالیت‌های اقتصادی استان و کشور است و این نمایشگاه با هم افزایی و برقراری ارتباط بین چرخه تولید، توزیع و مصرف، پیام آور رونق این صنعت و تحقق اهداف مورد نظر در استان خواهد بود.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + سه =