حکمرانی مردمی نیازمند حضور میدانی دغدغه مندان است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت و مدیر عامل بنیاد خاتم الاوصیا در مراسم تودیع و معارفه دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان با اشاره به اینکه الگوی پیاده سازی گام دوم انقلاب  اسلامی حضور حدکثری مردم در حوزه های مختلف است گفت:جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب در این حوزه به میدان آمده و با برنامه ریزی به دنبال حضور و مشارکت مردم با هر سلیقه و هر توانی برای تحقق حکمرانی مردمی است.

عبودتیان با اشاره به اینکه تا تحقق حکمرانی مردمی فاصله داریم گفت:برای تحقق این امر باید در جامعه گفتمان سازی شود و در بخشهای مختلف حاکمیت مانع زدایی و تسهیلگری شود.

وی با اشاره دغدغه های رهبری در خصوص مسائلی همچون حوزه فرهنگی و ضرورت جهاد تبیین در جامعه گفت:امروز ایران سالامی درگیر جنگی ترکیبی در حوزه های مختلف است و با توجه  وجود شبکه های اجتماعی و رسانه های معاند باید همه مردم دست به دست هم دهند و با شبکه سازی و ایجاد حلقه های میانی در حد توان خود برای تحقق اهداف انقلاب تلاش کند.

حجت الاسلام نوفرستی رئیس شورای راهبردی قرارگاه خاتم الاوصیای استان و قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان هم مسئولیت ها را امانتی در دست مدیران دانست و گفت:جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گامهای موثری را در استان و کشور برداشته و باید با تمام توان از این پس هم این مسیر را ادامه یابد.

 در این مراسم از تلاش های ذاکریان قدردانی و «مجتبی حسین پور» به عنوان دبیر جدید جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی معرفی شد.

سید احمد عبودتیان در ادامه این سفر در دیدار با استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به  ضرورت استفاده از توان گروه‌های مردمی در حوزه تصمیم‌سازی‌ها و گروه‌های عملیاتی در زمینه اجرا، باید این گروه‌ها در استان‌ها شناسایی و ساماندهی شوند.

وی گفت: در این زمینه استان به استان و بخش به بخش گروه‌های مردمی با همکاری استانداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه شناسایی می‌شوند که در حال تهیه کردن اسناد هستیم.

دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت افزود: استانداران و فرمانداران شهرستان‌ها بهتر است برای خود دستیار انتخاب کنند ما نیز شاخص‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

عبودتیان گفت: در خراسان جنوبی تاکنون فعالیت‌ها و اقدامات خوبی توسط گروه‌های مردمی و جهادی از جمله در محلات و با محوریت مساجد انجام شده و مردم در امورات محله مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه از استانداران درخواست تسهیلگری در اجرای این طرح را داریم، افزود: بنا بر توصیه و تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت فعالیت گروه‌های جهادی، بر اساس جمعیت خراسان جنوبی می‌توان انتظار ساماندهی ۸۵ هزار نفر در حوزه جهادی و مردمی داشت.

دستیار رییس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: مردم خراسان جنوبی انسان‌هایی با صفا، قانع و متدین هستند که می‌توان از ظرفیت گروه‌های مردمی و نخبگان در حوزه‌های تصمیم‌سازی و اجرا استفاده کرد.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هجده =