از برگزاری تعزیه خوانی تا اطعام حسینی در روستای هودر طبس

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «علی عاملی»، مدیر کانون فرهنگی هنری قمر بنی هاشم(ع) روستای هودر طبس امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری قمربنی هاشم(ع) روستای هودر طبس به مناسبت دهه اول محرم اجرای برنامه های های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری قمر بنی هاشم(ع) روستای هودر طبس ادامه داد: این کانون از ابتدای ماه محرم به بحث نصب پرچم عزا و زنجیرزنی و دسته روی و برگزاری مراسم عزاداری هر شب در محل مشجد روستا پرداخته است.

وی با اشاره برگزاری آئین های سنتی روستای هودر طبس گفت: تعزیه خوانی و نخل برداری نخل حضرت عباس(ع) یکی از برنامه های خاص روستای هودر است که در شب تاسوعا و نخل امام حسین(ع) در روز عاشورا برگزار می شود.

عاملی به اطعام حسینی اشاره کرد و افزود: از روز هفتم ماه محرم روزانه ۴۰۰ پُرس غذای گرم و در روز عاشورا ۲ هزار پُرس غذای گرم به همت کانون با کمک خیرین بین عزاداران حسینی این روستا توزیع خواهد شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری قمر بنی هاشم(ع) روستای هودر طبس در پایان گفت: از دیگر برنامه های کانون طی دهه اول محرم می توان به برگزاری مسابقه کتابخوانی محرم و امام حسین (ع) و برپایی نمایشگاه کتاب و عکس با موضوع عاشورا و محرم در کانون اشاره کرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 9 =