خاطرات حضور جهادی رهبر انقلاب در فردوس بازخوانی می‌‌شود/۱۳ شهریور مبدأ و آغاز اردو‌های جهادی در تاریخ انقلاب اسلامی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از فردوس، امام جمعه این شهرستان در نشست خبری با فرماندار و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فردوس گفت: خوشحالیم سکان انقلاب و کشور ما در دست کسی است که حتی قبل از انقلاب با حضور در شهر فردوس و کمک به مردم حادثه دیده، سختی و تلخی حادثه زلزله را برای مردم کم کرده بود.

حجت الاسلام شاکری افزود: برخی اوقات خاطراتی که شنیده می‌شود و یا اسنادی که منتشر می‌شود بیانگر این است که رژیم وقت به جای آن که مرهمی بر زخم مردم داغدیده آن زمان باشد با رفتارشان انگار نمک بر زخم آن مردم می‌پاشیدند.

وی گفت: در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب با آن که هیچ مسئولیتی نداشتند با جمع آوری کمک‌های خیرین از روی باور‌های اسلامی و حس نوع دوستی و توجه به محرومین و ستمدیده ها، با عده‌ای دیگر از همراهانشان به کمک مردم حادثه دیده فردوس می‌آیند.

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه مدیریت نظام‌های مختلف، خود را در زمان بحران نشان می‌دهد افزود: در راستای جهاد تبیین و روحیه جهادی رهبر معظم انقلاب، کافی است نحوه مدیریت نظام جمهوری اسلامی را با حکومت طاغوت در برخورد با حوادث مشابه قبل و بعد از انقلاب مانند سیل و زلزله و سایر بحران‌ها مقایسه کنیم.

حجت الاسلام شاکری گفت: تجربه نشان داده است که نگرش فکری رهبر معظم انقلاب به راحتی می‌تواند هر بحران را در سطح جهانی مدیریت کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فردوس نیز در این نشست گفت: یکی از اتفاق‌های بسیار خوب در فردوس، حرکت جهادی رهبر معظم انقلاب برای کمک به زلزله زدگان شهریور ۱۳۴۷ این شهرستان بود که امسال بنا داریم با هماهنگی‌هایی که با سازمان بسیج سازندگی کشور انجام شده است، اجلاسیه ملی جهادگران را به عنوان مبدأ و آغاز اردو‌های جهادی در تاریخ انقلاب اسلامی برگزار کنیم.

سرهنگ فاطمی نسب افزود: ۵۰ گروه جهادی در حوزه‌های مختلف پزشکی، عمرانی و علمی از ۴ شهریور تا سیزدهم شهریور در استان و شهرستان فردوس به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

دبیر اجلاسیه ملی جهادگران یکی دیگر از برنامه‌های ۱۳ شهریور امسال را رونمایی از کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب در زمان کمک به حادثه دیدگان زمین لرزه ۱۰ شهریور ۱۳۴۷ فردوس با کمک دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری عنوان کرد.

فرماندار شهرستان فردوس نیز در این نشست گفت: رژیم شاهنشاهی برای کمک به زلزله زدگان شهریور ۱۳۴۷ فردوس کوتاهی‌هایی داشت که این کوتاهی ها، باعث حرکت جهادی رهبری و کمک به مردم بی پناه زلزله زده فردوس  شد.

روشن افزود: اجلاسیه ملی جهادگران در سه سطح تبیین رسانه ای، حضور گروه‌های جهادی و افتتاح طرح‌های عمرانی برگزار می‌شود که حضور مسئولان کشوری و نخبگان علمی یکی از نقاط قوت این همایش است که اگر به خوبی برنامه ریزی کنیم این همایش می‌تواند سبب تحول در شهرستان فردوس شود.

وی گفت: در ۱۳ شهریور امسال در حوزه اشتغال زایی، عملیات اجرایی دو طرح بزرگ کارخانه فرآوری معدن مس با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان و فراوری فلورید با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان فردوس  همچنین از افتتاح مجتمع دندانپزشکی کودکان امام علی (ع) به عنوان مرکز برتر دندانپزشکی کودکان در استان و کلنگ زنی ساختمان دانشکده پیراپزشکی شهرستان فردوس خبر داد.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 11 =