۶۰ درصد ناوگان تاکسی رانی بیرجند فرسوده است

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در گفتگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه عمر مفید تاکسی‌ها ۱۰ سال است، گفت: هم اکنون ۶۰ درصد تاکسی‌های شهر بیرجند بالای ۱۰ سال عمر دارند.

سید محمود حسینی افزود: در شهر بیرجند در مجموع تعداد ۷۳۱ دستگاه تاکسی وجود دارد که در خطوط مختلف شهری از جمله پایانه مسافربری، فرودگاه، شبکه‌های تاکسی بیسیم، خطی و گردشی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در حوزه تاکسیرانی بحث نوسازی ناوگان فرسوده است گفت: مالکین تاکسی‌های فرسوده توان مشارکت در طرح خرید نقدی تاکسی را ندارند و خواستار دریافت تسهیلات کم بهره در این زمینه‌اند که در این خصوص پیگیری و مکاتبات متعددی انجام شده، ولی تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند، با اشاره به اینکه مشکل نوسازی ناوگان تاکسیرانی در تمام کشور به همین منوال است افزود: هدف ما در سازمان، استفاده تاکسی‌ها از سوخت گاز CNG است که حدود ۱۰۰ دستگاه تاکسی در شهر بیرجند به دلیل منقضی شدن اعتبار مخازن CNG و عدم توانایی در پرداخت هزینه تعویض مخازن فرسوده، موفق به دریافت معاینه فنی نشده اند.

حسینی گفت: وزارت نفت مکلف به تعویض رایگان مخازن CNG فرسوده به صورت رایگان شده، اما تاکنون این امر عملیاتی نشده است.

وی همچنین به عدم برخورداری رانندگان جدید الورود از مزایای بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: رانندگان تاکسی که از سال ۱۳۹۳ به ناوگان تاکسیرانی پیوسته اند هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند که این مشکل در سراسر کشور مطرح و در حال پیگیری است.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر گفت: هر روز ۲ گشت سیار با همراهی پلیس راهور بر عملکرد تاکسی‌ها نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف، مطابق آئین نامه انضباطی اعمال قانون می‌شوند.

حسینی افزود: بازرسین اصلی ما شهروندان هستند و از آن‌ها تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف با ارائه کد تاکسی یا شماره پلاک، موارد تخلف را به شماره ۳۲۳۳۸۰۳۴ اعلام کنند.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =