کاهش ۰/۳ درصدی ولادت در خراسان‌جنوبی

مهرآور، مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در چهارماهه امسال ۴ هزار و ۸۴۵ واقعه ولادت در استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع وقایع ولادت در طی چهار ماهه امسال در استان ۳ هزار و ۱۶۵ واقعه شهری و یک‌هزار و ۶۳۰ واقعه روستایی بوده است، تصریح کرد: همچنین از مجموع ولادت‌های ثبت شده در استان طی این مدت ۲ هزار و ۳۸۷ نوزاد پسر و ۲ هزار و ۴۵۸ نوزاد دختر بوده و نسبت جنسی ۹۷ بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی ادامه داد: میزان وقایع ولادت ثبت شده طی چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰/۳ درصد کاهش داشته است.

مهرآور با اشاره به اینکه میانیگن سن مادران ۲۹/۶ سال و میانگین سن پدران ۳۳/۶ سال بوده است، یادآور شد: در این مدت ۵۵ مورد از دوقلوزایی در استان وجود داشته است.

وی افزود: در مجموع ولادت‌های ثبت شده در استان در طی این مدت ۳۴/۹ درصد فرزندان دوم، ۳۱ درصد فرزندان اول، ۲۴/۹ درصد فرزند سوم، ۷/۳ درصد فرزند چهارم و ۱/۸ درصد فرزتد پنجم و بیشتر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی به فراوانی نام نوزادان متولد شده در استان طی چهار ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در گروه پسران نام‌های امیرعلی، علی، امیرحسین، ابوالفضل و محمد بیشترین فراوانی و در گروه دختران نام‌های فاطمه، فاطمه‌زهرا، زهرا، زینب و یسنا بیشترین فراوانی را داشته است.
انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − شش =