مدیران خراسان‌جنوبی جسارت بیشتری برای حل مشکلات مردم داشته باشند

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران استان باید جسارت بیشتری برای حل مشکلات مردم داشته باشند.

خبر طبس:نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران استان باید جسارت بیشتری برای حل مشکلات مردم داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،محمدعلی عبدالله‌زاده بعد از ظهر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی ضمن تشکر از تعامل خوب نمایندگان استان اظهار داشت: برای رفع مشکلات استان بین نمایندگان و استاندار خراسان جنوبی هماهنگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسائل استان را باید با محوریت توسعه استان به دور از حاشیه‌سازی پیگیری کرد، تصریح کرد: مشکل اصلی استان مسئله آب است که این موضوع در حد شعار نیست و در چند سال آینده بسیاری از مکان‌ها خالی از سکنه می‌شود‌.

کمبود آب مهمترین مشکل خراسان جنوبی

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استان‌هایی که مانند خراسان جنوبی با مشکل آب روبه‌رو هستند، یادآور شد: موضوع انتقال آب از استان‌های دیگر یا سایر کشورها توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه اجرای فاضلاب شهرستان‌ها باید پیگیری شود، ادامه داد: آب و فاضلاب شهری باید در این راستا کمک کند چراکه فاضلاب تصفیه شده را می‌توان برای صنایع استان استفاده کرد.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان استان گفت: باید تسهیلات بلند‌مدت با بهره پایین به کشاورزان داده شود.

دولت به بخش کشاورزی و دامداری توجه کند

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی وجود ریل راه‌آهن را زمینه سنجش توسعه عنوان کرد و افزود: صنعت بدون وجود ریل شاید مقرون به صرفه نباشد در این راستا قرار شد در بودجه امسال برای آن ردیف بودجه در نظر گرفته شود.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه کشاورزی و دامداری استان باید جدی گرفته شود، اضافه کرد: در دولت قبل به این موضوع بی‌توجهی شد و در دولت جدید نیز توجه زیادی در این زمینه صورت نگرفته است و دولت باید با جدیت بیشتر به این بخش کمک کند.

وی با بیان اینکه کشاورزان و دامداران استان در حال حاضر وضعیت خوبی ندارند، تصریح کرد: پخش علوفه دام در سال جاری کمک فراوانی به دامداران استان کرده است.

توجه ویژه به بخش درمانی خراسان جنوبی

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به موضوع درمان و بهداشت استان باید توجه ویژه صورت گیرد، یادآور شد: این بخش باید در مرکز استان و شهرستان‌ها تقویت شود، چراکه بسیاری از مهاجرت‌ها از مناطق کوچک به حاشیه شهرها ناشی از عدم وجود مراکز درمانی و بهداشتی مناسب در این مناطق است.

عبداله‌زاده با اشاره به کمبود جاده دوبانده در استان ادامه داد: استان ما در این زمینه نسبت به سایر استان‌های کشور عقب‌مانده است و باید با همت، این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

وی به مدیران توصیه کرد: قانون برای این وضع شده است که کار مردم را انجام دهید و مدیران استان ما باید جسارت بیشتری برای حل مشکلات مردم داشته باشند.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موضوع بودجه ظرفیت‌هایی را می‌توانیم ایجاد کنیم، گفت: برای بودجه سال آینده دستگاه‌ها پیشنهادات خود را برای مناطق کمتر توسعه یافته به مجمع نمایندگان بدهند تا آن را در قانون بگنجانیم.

عبدالله‌زاده خاطرنشان کرد: برخی از موضوعات از جمله هلال احمر در استان ما رعایت نشده است و باید سهم استان ما در این زمینه پیگیری شود.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 8 =