استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع مشکلات حوزه آب خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار رسول رحیمی، معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در بازدید از تصفیه خانه آب شرب بیرجند اظهارداشت: باید از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و از تجارب سایر استان‌ها برای رفع مشکلات حوزه آب در این استان استفاده شود.

وی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل در تأسیسات آب و فاضلاب استان گفت: با وجود کمبود آب در استان، هیچ تنش آبی در شهرها وجود ندارد و این نشان از تدابیر مدیریتی بوده که جای تقدیر دارد.

انجام مطالعات تأمین آب اضطراری بیرجند و مطالعات پدافندی با اولویت شهرهای مرزی استان

حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی نیز در ادامه این بازدید اظهارداشت: آب شهر بیرجند از چاه‌های چهار دشت علی‌آباد، مرک، رکات و سربیشه تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: آب از سه زون رکات، علی آباد و مرک وارد تصفیه خانه آب بیرجند شده و در راستای تأمین آب این شهر که ۹۵۰ لیتر بر ثانیه بوده استحصال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی ادامه داد: خوشبختانه با وجود کمبودات جدی آب در استان در مناطق شهری هیچ گونه تنش آبی نداشته‌ایم که برنامهریزی لازم در این خصوص صورت گرفته است.

امامی به آبرسانی به روستاهای استان و مشکلات پیش‌رو برای آبرسانی سیار به روستاهای استان اشاره داشت و یادآور شد: در بخش آبرسانی به روستاها در راستای رفع مشکلات موجود در دو سال اخیر  ۹ تانکر مالکیتی به سیستم آبرسانی سیار استان اضافه شده و در حال حاضر ۲۷ تانکر در اختیار این مجموعه قرار دارد.

وی با اشاره به کمبودهای موجود در حوزه مدیریت بحران خاطرنشان کرد: در بخش ماشین‌آلات در حوزه بحران عقب ماندگی‌هایی در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی ادامه داد: مطالعات تأمین آب اضطراری بیرجند و مطالعات پدافندی با اولویت شهرهای مرزی استان انجام شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =