تمرکز اصلی دشمن بر قدرت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سپهر خلجی، عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت ظهر امروز در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: امروزه وظیفه تبیین، اعتمادسازی و رفع شبهه را روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها برعهده دارند و این یک مأموریت راهبردی است.

وی روابط عمومی‌ها را حلقه وصل ساختار با افکار عمومی دانست و بیان داشت: باید نگاه عمیق‌تری به حوزه روابط عمومی و انتقال پیام داشته باشیم و با مخاطب‌شناسی درست اقدام به تولید محتوا کنیم زیرا دوره جدید عصر انسان رسانه است و شرایطی را به ما تحمیل می‌کند که باید به آن توجه داشت.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت مطرح کرد: تحت تأثیر بمباران خبری، مجازی‌زدگی، ضعف در تشخیص رویداد، تمرکز غالب بر اخبار منفی، بی‌توجهی به فرآیندهای بازخورد پیام، عملیات رسانه‌ای براساس الگوهای سنتی، استفاده نکردن از امکانات جدید داده‌کاوی، ناتوانی در تنظیم و پردازش خبر و درگیر شدن با حواشی و کم‌توجهی به متن از مهم‌ترین خطاهای کنش‌گری در حوزه رسانه است.

خلجی با اشاره به اینکه در این دوره با مسئله پدیده ارتباط جمعی شخصی روبه‌رو هستیم، مطرح کرد: در این دوره رسانه‌های خرد جایگزین رسانه‌های بزرگ شدند و کارکرد بیشتری پیدا کردند همچنین انسان محور روایت‌سازی و فعالیت دروازه‌بانان رسانه‌ای کمرنگ‌تر شده است.

وی اعلام کرد: کار رسانه در تراز یک ابزار قوی و اثرگذار شامل تغییر نگرش در جامعه هدف، مدیریت هیجان و احساسات، گسست عاطفی ادراکی بین توده‌ها و نخبگان حاکمیت، تغییر مدل تحلیل اطلاعات در افراد، اختلال و خطا در دستگاه محاسباتی تصمیم‌گیران، وارونگی افکار عمومی و تضعیف و ‌زوال سرمایه اجتماعی است.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت با تأکید بر اینکه رسانه تیغ دو دم است که هم می‌تواند تبیین و جریان‌سازی کند و هم می‌تواند التهاب‌آفرینی داشته باشد، افزود: خارج شدن روان اجتماعی از تعادل، مواجهه حافظه اجتماعی با تلنباری از اخبار منفی، مین‌گذاری در بستر افکار عمومی و کاهش توان سیستم ایمنی افکار عمومی و کاهش تاب‌آوری اجتماعی نتیجه بمباران افکار عمومی با افکار منفی است.

خلجی با تأکید بر اینکه امروزه تمرکز دشمن بر ایده اصلی نظام یعنی هسته اصلی و مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی، ساختار و ‌کارکردهای نظام است، مطرح کرد: در چنین شرایطی باید جریان فعال تزریق امید در جامعه راه بیفتد و در مقابل موج سازمان‌یافته ضد امید در گوشه گوشه کشور باید نشانه‌هایی در مقابل چشم مردم قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تمرکز اصلی دشمن در مقابل جمهوری اسلامی ایران بر قدرت رسانه‌ای است، افزود: آمریکایی‌ها در مقابل جمهوری اسلامی انواع قدرت را دارند اما استفاده از آن برایشان هزینه دارد لذا سرمایه‌گذاری را روی رسانه‌ گذاشته‌اند.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: دشمن فهمیده که رسانه نقطه آسیب است که اگر افکار عمومی را از تصمیمات کشوری جدا کند، موفقیت‌هایی را هرچند مقطعی به دست می‌آورد و در همین راستا اقدام به راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای متفاوت کرده است.

خلجی شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی، برجسته کردن روزنامه‌نگاران فراری، جریان‌سازی خبری، موسیقی، فیلم، سریال و انیمیشن را از طیف‌های وسیع حوزه رسانه ذکر و افزود: سازمان رسانه‌ای کشور باید از حالت پدافندی فاصله بگیرد و تا حدودی نقش آفندی خود را برای حمله به نقاط آسیب جریان رقیب فعال کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های دشمن اعتقادات، نگرش‌ها، نخبگان و عامه جامعه را هدف قرار داده‌اند، متذکر شد: باید اصل متقاعدسازی و اقناع مخاطبان در دستور کار قرار گیرد و سازمان رسانه‌ای کشور که مهم‌ترین رکن آن صدا و سیما است نیزباید فعال‌تر از گذشته میدان‌داری کرده و به‌شدت مراقبت کند.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: روابط عمومی یک حوزه تخصصی است و نباید به واحد رانده‌شدگان ادارات تبدیل شود بلکه باید از روابط عمومی توجیه‌گر به سمت روابط عمومی اندیشه‌محور برود و قبل از اینکه یک رویداد تبدیل به مساله شود برایش چاره‌اندیشی کند.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 5 =