موج هفتم کرونا در خراسان‌جنوبی در شیب نزولی قرار گرفت

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ تست سریع و مولکولی در استان انجام شده که منجر به شناسایی ۲۹ بیمار جدید شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۴ مورد مربوط به بیرجند، یک مورد خوسف، سه مورد درمیان، یک مورد سرایان، سه مورد سربیشه، یک مورد طبس، پنج مورد فردوس، یک مورد قاین و در شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه و بشرویه مورد جدیدی وجود نداشته است.

مورد فوتی در استان طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا وجود نداشته

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۶ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند، یادآور شد: از این تعداد ۳۵ بیمار کرونا مثبت بوده که ۱۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و متاسفانه حال عمومی دو نفر نامساعد است.

شریف‌زاده افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان نداشته‌ایم و مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان در عدد یک‌هزار و ۴۷۷ نفر ثابت باقی مانده است.

کاهش ۴۶ درصدی مبتلایان به کرونا در استان

وی از کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در استان طی هفته اخیر نسبت به هفته اول مردادماه خبر داد و گفت: استان وارد شیب نزولی کرونا شده و تعداد مبتلایان در طی این مدت ۴۶ درصد کاهش داشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی ادامه داد: در هفته اول مردادماه روزانه به طور متوسط  ۲۴۳ مورد مثبت در استان وجود داشته و  در هفته آخر مردادماه به ۱۳۱ مورد مثبت کاهش یافته است.

شریف‌زاده با اشاره به اینکه همچنین در طی این بازه زمانی تعداد بستری‌های بیمارستانی کرونا در استان ۱۲ درصد و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۱۷ درصد کاهش داشته است، یادآور شد: در هفته اول مردادماه هشت مورد فوتی ناشی از کرونا، در هفته دوم ۱۲ مورد و از ۱۵ مردادماه فوتی جدیدی بر اثر بیماری کرونا در استان وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه برای اعزام به سفر اربعین ضرورت دارد تا افرادی که می‌خواهند از کشور خارج شوند دو نوبت واکسن را تزریق کرده باشند، اضافه کرد: البته افرادی که از تزریق دو نوبت واکسن آنها حداقل شش ماه گذشته باشد باید نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

توصیه‌های بهداشتی به زائران اربعین

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای سفر اربعین افراد نیاز به همراه داشتن کارت واکسن خود ندارند چون اطلاعات مربوطه در سامانه ثبت می‌شود.

شریف‌زاده در پایان به زائران اربعین توصیه کرد: در حال حاضر بیماری کرونا و وبا در کشور عراق شیوع یافته بنابراین از زائران خواسته می‌شود در اجتماعات از ماسک استفاده و تنها از آب‌های معدنی و بسته‌‌بندی شده استفاده کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =