لزوم توجه به مهارت آموزی و تربیت اسلامی در آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، امروز در خطبه های نماز عبادی_ سیاسی جمعه شهر بیرجند، با اشاره به سالروز شکست مفتضحانه و خروج امریکا از کشور افغانستان پیش از اشغالگری، اظهار داشت: استقلال و امنیت یکی از بالاترین نعمت هایی است که در جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردار هستیم و خدا می داند که امریکا چه جنایت‌ها و کشتاری در افغانستان انجام داد.

امام جمعه موقت بیرجند، با اشاره به روز بانکداری اسلامی، گفت: این قانون تصویب شده اما در اجرا دچار مشکلاتی است که امیدواریم در چارچوب اسلام و قانون عمل شود.

وی با گرامی‌داشت روز کارمند و چهارم شهریور، ادامه داد: یکی از نعمت های خداوند این است که مردم برای گرفتاری خود به شما مراجعه کنند و کارمندان باید از این فرصت نهایت استفاده را برای خدمت رسانی و حل مشکلات مردم داشته باشند.

غرب بزرگترین حامی تروریست

حجت الاسلام عبادی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، عنوان کرد: هشتم شهریور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر، در تقویم کشورمان به نام روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است و اکنون شعار مبارزه با ترویست را غربی ها با سیطره رسانه ای سر می دهند؛ اما همین منافقانی که رجایی و باهنر را به شهادت رساندند مهمان غربی ها هستند و به آنان پناهدگی دادند.

وی ادامه داد: در دروغگویی و نیرنگ غرب همین بس که خود بزرگترین حامی تروریست است و بعد لیستی در اختیار دارند که می گویند اینها حامی تروریست می باشند.

وی افزود: داعش که بالاترین جنایت ها را انجام داد، دست پروده امریکا و غرب است و بعد هم اینها با کمال پررویی شعار مبارزه با تروریست سر می دهند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه متعفن‌‌تر از آنچه غرب در دو قرن اخیر داده در طول تاریخ نبوده است، افزود: اما هیچ کسی هم به اندازه اینها مدعی حقوق بشر و انسانیت و مردم سالاری نیست و باید مراقب رسانه های غرب بود، چون اینها خجالت نمی‌کشند.

روابط با کشورهای همسایه و منطقه یکی از موفقیت های دولت سیزدهم

حجت الاسلام عبادی به موفقیت های عظیم دولت خدمتگزار سیزدهم در یکسال اخیر، بیان کرد: روابط با کشورهای همسایه و منطقه یکی از موفقیت های بزرگ و بی نظیر این دولت بعد از انقلاب است که آثار اقتصادی و سیاسی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی مقروض ترین دولت پس از انقلاب را تحویل گرفته است، عنوان کرد: اگر دولت های قبل می گفتند خزانه خالی تحویل گرفتند، اما این دولت خزانه خالی که بماند بلکه خزانه ای که هزاران میلیارد تومان بدهکار است را تحویل گرفت و مدیریت این امر نیاز به زمان دارد.

امام جمعه موقت بیرجند به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: ۱۰ سال شعار برای رتبه بندی معلمان داده می شد اما هیچ کدام عملیاتی نکردند اما دولت سیزدهم این مهم را عملیاتی کرد.

حجت الاسلام عبادی در ادامه آموزش و پرورش را مهمترین وزارت خانه زیربنایی دانست و تأکید کرد: در این وزارتخانه از مهارت آموزی دانش آموزان و فرهنگ و تربیت اسلامی غفلت شده و مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: باید فرهنگ مدنی، قانون گرایی، مسئولیت پذیری، فرهنگ کار و اجتناب از دروغ باید در آموزش و پرورش نهادینه شود والا فقط اگر هدف بالا بردن علم باشد فردا روزی که به مسؤولیت می رسند دچار مشکل و آسیب خواهند بود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید تحول در آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی ایجاد شود، اضافه کرد: امیدواریم دولت جدید در این زمینه توجه داشته باشد.

انسان انقلابی رحمتش بر غضبش سبقت دارد

حجت الاسلام عبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت خودشناسی و خداشناسی، تصریح کرد: تمام دنیا در مقابل ملتی که برای خدا قیام کرده است بیاستند اما خدا اگر بخواهد این ملت را عزیز و دشمنانش را ذلیل می کند.

وی بیان کرد: همه خیرات دست خداوند است و گاهی عالم ماده چنان ما را غرق می کند که دچار غفلت از خودشناسی و خداشناسی می شویم اما خداوند مشکلاتی برای ما ایجاد می کند بلکه به از این خواب غفلت بیدار شویم.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه این روزها واژه انقلابی بسیار مطرح است، افزود: هنوز کسی این واژه را به درستی تعریف نکرده است اما از دیدگاه من یکی از مهمترین ارکان انقلابی در جمهوری اسلامی ایران این است که کسی هر روز حال دعا و توجه به خدا پیدا کند.

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: برخی از افراد انقلابی در ادبیات خود دقت نمی کنند و با همه تند برخورد می کنند و این نوع ادبیات باید تغییر کند و مثل خدای مهربان لطیف صحبت کرد و انقلابی مثل خود خداوند رحمتش بر غضبش سبقت دارد.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =