اختصاص ۳۹ میلیارد تومان اعتبار تجهیزات آموزشی به خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، عصر جمعه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای تحقق تعهدات دولت برای پروژه‌های خیرساز، پروژه‌هایی که تا مهر ماه به نتیجه می‌رسد در این استان تامین اعتبار خواهد شد.

وی گفت: در ارتباط با سایر پروژه‌ها که طبق بررسی‌های صورت گرفته نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است در سه مرحله اعتبار تخصیص خواهد یافت تا تعهد دولت در این زمینه محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در ارتباط با ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی متولی اداره راه و شهرسازی است که هماهنگی‌های لازم با وزیر مربوطه به جهت تسریع در کار صورت می‌گیرد اما برای اینکه کار تعطیل نشود کمک اعتباری لازم ارائه می‌شود.

وی گفت: درخصوص ساختمان اداری آموزش و پرورش شهرستان سربیشه که طبق درخواست ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، تامین اعتبار خواهد شد.

نوری درباره درخواست نماینده مردم نهبندان و سربیشه برای تاسیس دانشگاه فرهنگیان در این حوزه انتخابیه توضیح داد: دانشگاه فرهنگیان اقماری اگر بخواهد تاسیس شود باید در هیات امنا مطرح و اگر تصویب شود از طریق وزیر علوم مجوز بگیرد که پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور همواره به افتخارآفرینی مردم این مرز و بوم تاکید دارند و می‌گویند تلاش مردم باعث شده که فرزندانشان در قله‌های پیشرفت جهانی علیرغم همه مشکلات قرار بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به مسوولیتی که در گذشته داشتیم، انتقال آب از دریای عمان را پیگیر بودیم و اگر بتوانیم یک میلیارد متر مکعب را به سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خراسان رضوی انتقال دهیم، نتایج خوبی خواهد داشت‌ و ‌در فرآوری و اکتشاف معدن و کشاورزی این استان موثر خواهد بود.

نوری گفت: خراسان جنوبی دارای معادن زیادی است و در حوزه کشاورزی هم همین گونه که بسیار مهم است وقتی کشاورزی باشد، بازگشت به روستا انجام شود و رونق تولید شکل می‌گیرد.

وی در مورد طرح رتبه‌بندی فرهنگیان توضیح داد: از ۹۰۰ هزار نفر کارکنان آموزش و پرورش بیش از نیمی شناسه ندارند که تلاش ما برای شناسه‌دار کردن کارکنان باید دوچندان باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۸۱۰ هزار نفر در این مرحله شامل رتبه‌بندی می‌شوند و تلاش می‌کنیم باقیمانده هم کارشان به‌زودی انجام شود.

همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش از سردیس فرزین رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی به پاس ۳۰ سال خدمت ارزشمند، ساخت پنج مدرسه، خوابگاه و اردوگاه آموزشی به‌صورت شخصی و مدیریت ۸۰۰ مجتمع آموزشی خیرساز رونمایی شد.

وزیر آموزش و پرورش امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان وارد بیرجند و راهی مصلای المهدی (عج) شد.

وی سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند به مناسبت هفته دولت بود و پس از اقامه نماز جمعه با همراهی استاندار در میز ارتباطات مردمی برپا شده در مصلای بیرجند حضور یافت.

دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 13 =