آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از پرداخت عوارض به شهرداری‌ها معاف شد/ رونمایی از سردیس مسن‌ترین خیرمدرسه‌ساز

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی، امروز جمعه ۴ شهریور در نشست شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری خراسان جنوبی، اظهار کرد: برای تجهیز سالن کامپیوتر یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: به مناسبت هفته معلم با حضور استاندار خراسان جنوبی از ۵۴ معلم تجلیل به عمل آمد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر معافیت آموزش و پرورش از پرداخت هرگونه عوارض به شهرداری‌ها، تصریح کرد: مقرر شده با توجه به معافیت انشعاب، دستگاه‌های اجرایی نسبت به برقراری انشعابات مربوطه در حوزه آموزش و پرورش اقدام کنند. 

طالبی با اشاره به نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور استاندار خراسان جنوبی، بیان کرد: برای ساخت طرح المان میدان خیرین مدرسه ساز به تخصیص ۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم. 

غلامحسین فرزین، مسن ترین خیر مدرسه ساز خراسان جنوبی نیز با اشاره به احداث ۸۰۰ مدرسه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: در سال ۱۳۳۰ در بندر کنارک در مدرسه‌ای آموزگار بودم که تنها دو کلاس داشت. 

وی با اشاره به احداث مهدکودک، کتابخانه و خوابگاه به نام مادر و دخترش، افزود: ساخت اردوگاه دانش‌آموزی شهرستان خوسف در دست اقدام است و یک مدرسه در بیرجند به نام فردین فرزین احداث کردم.

در این جلسه از سردیس غلامحسین فرزین؛ مسن ترین خیر مدرسه ساز خراسان جنوبی رونمایی شد. 

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پنج =