اتمام مرمت شاه‌نشین قلعه فورگ شهرستان درمیان

شهسواری مسؤول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان درمیان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مرمت بخشی از شاه‌نشین قلعه فورگ شهرستان درمیان به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این قلعه باشکوه بر بلندای روستای هدف گردشگری فورگ قرار گرفته و فضا‌های داخلی قلعه از شرق به غرب شامل ۳ قسمت است افزود: قسمت اول محل زندگی خدمه -انبار آذوقه و محل نگهداری احشام، در  قسمت دوم محل زندگی نظامیان، نگهبانان، محل نگهداری تدارکات نظامی و در سومین قسمت قلعه محل زندگی حاکم و اطرافیانش بوده است.

شهسواری مهم‌ترین اقدامات انجام شده در قلعه فورگ را برای اهداف حفاظتی و مرمتی بنا عنوان کرد.  

مسؤول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان درمیان ادامه داد: در این فصل مرمت می‌توان به مرمت برج شرقی شاه‌نشین و ترمیم ناودان‌ها، اجرای اندود کاه‌گل قسمت شاه‌نشین، ترمیم قسمت‌هایی از سر درب‌های ورودی‌های داخل شاه‌نشین اشاره کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به فرسودگی بنا و همچنین حجم و گستردگی عملیات پژوهشی و مرمتی در این بنا، خواستار تخصیص بیشتر اعتبارات استانی و ملی به این بنای باشکوه هستیم.

شهسواری در ادامه خاطرنشان کرد: قلعه تاریخی فورگ مربوط به دوره افشاریه است و با شماره ۳۴۵۰ در ۲۸ اسفند ۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =