افرادی که فضای عمومی را آلوده می‌کنند با مقوله آزادی فاصله دارند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز در مراسم افتتاحیه طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی استان(حامیم) اظهار داشت:  تفاوتی بین انسان و سایر موجودات وجود داشته که ۴۰ تفاوت بسیار شاخص است.

وی تصریح کرد: یکی از آن‌ها علم بوده به طوری که جهان جمادات و نباتات خیلی آثار دارند و پیداست هدفمند عمل می‌کند ولی خودشان نمی‌دانند چه می‌کنند، حیوانات نیز شعور دارند ولی نوع دیگری است اما انسان موجودی بوده که هم به علم نیاز داشته و تعلیم و تعلم جز زندگی او است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان در جهت عمل خود همواره توجه دارد و می‌داند چه می‌کند و هدفش چیست، افزود: انسان باید به اتصال علوم این جهان که یک واحد بوده توجه داشته باشد.

عبادی ادامه داد: آنچه یاد گرفتیم هدف را نشان نمی‌دهد بلکه اتصال علوم هدف را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: عالم از ماده علم بوده و به معنی این می‌باشد که جهان ابزاری است که وقتی کنار هم می‌گذاریمش معنی می‌دهد که در آن شناخت صانع عالم حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: اگر انسان با این دید از اول که کسب علم را آغاز می‌کند جلو رفته باشد، علم به معرفت، معرفت به عرفان و عرفان به وصول می‌گراید.

عبادی با اشاره به اینکه گاهی خود علم مانع راه می‌شود به این جهت که ویژگی انسان که چه می‌کند را از دست داده و توجه نداریم که چه می‌کنیم، اضافه کرد: در بحث فرهنگ قدم اول آن علم به این معنی بوده که علم تنها یک وسیله مادی می‌باشد و باید توجه کرد چه می‌کنم، از کجا حرکت کردم، به کجا می روم و هدف از وجود من چیست و چه آفت‌هایی من را تهدید می کند و در واقع قبل از هر چیز باید به ویژگی انسانی انسان خوب توجه داشته باشیم تا کور و کر نماند.

وی با بیان اینکه مسئله دیگر در تفاوت بین انسان و حیوان آزادی است، تصریح کرد: آزادی محصول اراده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان در مسیر خودش سیر از نقص به کمال و سیر الی الله دارد، یادآور شد: ظرفیت انسان تا خداگونه شدن باز بوده و با اراده می‌تواند به این راه برسد.

عبادی ادامه داد: در شرع مقدس انسان شناخته شده و هر چه مانع از سیر سلوک در فضای عمومی شود ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه فضای عمومی مربوط به همه انسان‌ها است، تصریح کرد: این فضا باید سالم باشد تا انسان‌ها در مسیر خود آزاد باشند و آنهایی که با آلوده کردن محیط عمومی ادعای آزادی دارند با این مقوله فاصله دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: حفظ فرهنگ که نتیجه آن تمدن براساس مبانی عقل، علم و عرفان جامعه بوده باید به صورتی آن را دریابیم که دارای گفتار و اعمال حکیمانه باشیم.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نوزده =