احداث بوستان احمدی روشن و باغ‌ شهرداری از اقدامات پیش‌روی شهردای بیرجند

مهدی بهترین، شهردار بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند در رابطه با اقدامات شاخص یک ساله شهرداری بیرجند اظهارداشت: شهرداری بیرجند در راستای تعهد خود اقدامات خوب و مناسبی برای رفاه شهروندان انجام داده است.

وی با بیان اینکه ایجاد بوستان خطی بند دره به مساحت ۴.۵ هکتار و با اعتباری بالغ‌بر ۵۱ میلیارد ریال از جمله اقدامات شاخص شهرداری در یک سال گذشته است، تصریح کرد: این بوستان ضمن زیباسازی منظر شهری، محیطی شاداب و با نشاط در مسیر بند دره برای شهروندان ایجاد کرده است.

شهردار بیرجند به بوستان خطی مهرشهر اشاره کرد و گفت: این پروژه به مساحت ۲.۵ هکتار و اعتباری بالغ‌بر ۱۴۵ میلیارد ریال احداث شده، این بوستان علاوه بر اینکه نرخ بهره‌مندی شهروندان شمال شهر از فضای سبز را افزایش داده، محیطی مناسب برای رفاه حال مردم در محرومترین منطقه شهر بیرجند می‌باشد.

بهترین گفت: شهرداری بیرجند در راستای ساماندهی زباله‌های شهری بعد از سال‌ها چشم‌ انتظاری شهروندان، سایت مرکز پردازش و دفع پسماند را در جاده شوشود ایجاد کرده که این سایت با اعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار ایجاد شده و در ترویج فرهنگ بازیافت زباله نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری بیرجند به منظور رفاه حال شهروندان و ایجاد زیرساخت مناسب برای تأمین میوه و تره‌بار باکیفیت اقدام به ایجاد میدان مرکز میوه و تره‌بار در ۳۶ غرفه در بازار غفاری با اعتباری معادل ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کرده است، اضافه کرد: با راه‌اندازی این بازارها و میادین و اشتغالزایی بیش‌از ۱۰۰ نفر، روزانه ۵۰ تن میوه در بازار غفاری و ۴۰ تن میوه در جایگاه‌های شهرداری سطح شهر با قیمت کلی عرضه می‌شود.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه شهرداری بیرجند طی یک سال گذشته اقدامات قابل توجهی در راستای توسعه رفاه حال شهروندان انجام داده است، متذکر شد: آسفالت و زیرسازی معابر خاکی، روکش معابر سطح شهر به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع با هزینه‌ای بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد ریال، اجرای آیلند خیابان ظفر به منظور بهبود عبور و مرور و افزایش ایمنی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی شبانه‌روزی کردن مرکز فوریت‌های اجتماعی و تأسیس گرم خانه شهرداری به منظور ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر، اجرای راست‌گرد در خیابان‌های مدرس و پاسداران با هزینه‌ای بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال و برگزاری بیش‌از ۵۰ جشن و برنامه فرهنگی در بوستان‌ها و فرهنگسرای شهر در راستای نشاط اجتماعی و گرامیداشت ایام مذهبی و ملی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۷ میلیارد ریال را نیز از جمله این اقدامات برشمرد.

بهترین به پروژه‌های در حال بهره‌برداری شهرداری بیرجند طی هفته دولت اشاره داشت و یادآور شد: بوستان الهیه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، آیلند بلوار الهیه با اعتبار ۴ میلیارد ریال، آیلند بلوار جوادیه با اعتبار ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، آیلند بلوار نماز با اعتبار ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، پیاده‌رو سازی بلوار رجایی و جوادیه با اعتباری بالغ‌بر ۷ میلیارد ریال و احداث سرویس بهداشتی بازار با اعتبار ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از جمله این پروژه‌ها است.

وی به پروژه‌های شاخص در حال احداث شهرداری بیرجند اشاره کرد و افزود: بوستان احمدی‌روشن، باغ شهرداری، المان شهدای گمنام، اجرای آیلند خیابان جمهوری اسلامی و بازارچه صنایع دستی در ضلع شمالی فرهنگسرا از اقدامات پیش رو می‌باشد و همچنین شهرداری بیرجند با بهره‎برداری از خانه محله شعبانیه، خانه محله الهیه و خانه صنایع دستی و خراطی در راستای حمایت از تشکل‌های مردمی و ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در جهت توانمندسازی شهروندان گام مؤثری در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی برداشته است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هشت =