حمایت دولت از جشنواره بین‌المللی زرشک/مرکز نوآوری کشاورزی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی، شامگاه چهارشنبه در دیدار خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تک تک مصوبات سفر بحث و تبادل نظر کردند.

براساس مصوبات این جلسه، با تأمین اعتبار اولیه و اختصاص یک دستگاه خودرو، عملیات اجرایی مرکز ترویج و توسعه زرشک، زعفران و عناب قاینات آغاز و تابلوی این مرکز در زمان اجرای جشنواره بین‌المللی زرشک در شهرستان قاینات نصب خواهد شد. 

در این دیدار مصوب شد با تأمین اعتبار لازم و اعلام موافقت‌های اولیه، راه‌اندازی دو هنرستان شبانه روزی کشاورزی در استان به اخذ مجوز لازم از آموزش و پرورش منوط شد.

در زمینه وعده راه‌اندازی دوره‌های علمی کاربردی، با جلب موافقت‌های لازم، از بهمن ماه امسال، پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی زیرشاخه‌های کشاورزی در مرکز آموزش کشاورزی محمدیه آغاز می‌شود. 

در راستای سودآوری شرکت‌های دانش‌بنیان، مرکز نوآوری کشاورزی، به‌زودی در مرکز تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی محمدیه افتتاح خواهد شد. 

در این دیدار موافقت لازم برای به‌کارگیری سه نفر عضو هیئت علمی برای حضور در مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان جلب شد و مقرر شد، سازمان جهاد کشاورزی تخصص‌های لازم را اعلام کنند. 

درخواست سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر راه‌اندازی سه مرکز ترویج و خدمات کشاورزی در استان مورد موافقت قرار گرفت و طی مذاکرات ضمنی با رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه مراسم جشنواره شهید رجایی، مقرر شد در نشستی هفته آینده در زمینه مجوزهای لازم برای اجرایی شدن این موارد، تصمیم‌گیری شود. 

در راستای راه‌اندازی ایستگاه تحقیقات شتر نیز ضمن اعلام موافقت‌های اولیه، مقرر شد با سفر کارشناسان مرتبط، حوزه لجستیکی و زیرساخت‌های لازم بررسی شود. 

موافقت با پیشنهاد افزایش نیرو در مرکز اصلاح نژاد بز کرکی سربیشه هم از دیگر مصوبات این نشست پربار بود و مقرر شد فعالیت‌های این حوزه در زمینه بهره‌وری بخش کشاورزی افزایش یابد. 

با وجود جلب موافقت اولیه در زمینه راه‌اندازی بانک ژن گیاهان دارویی استان، تأمین میزان اعتبار لازم و تعیین مکان استقرار این بانک به سفر مدیران مرتبط در مرکز تحقیقات به خراسان جنوبی منوط شد.

تأمین اعتبار لازم برای آغاز تدوین کتاب دانش بومی استان توسط سازمان جهاد کشاورزی نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود. 

تخصیص میزانی از اعتبار لازم برای برگزاری جشنواره بین‌المللی زرشک که اواخر مهرماه در استان برگزار می‌شود و موافقت با راه‌اندازی مرکز کشت بافت در مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان نیز از دیگر نتایج این نشست بود. 

آمادگی مدیریت مطلوب پژوهشکده انار فردوس و دانشکده کشاورزی سرایان نیز در صورت موافقت وزارت علوم مبنی بر در اختیار گذاشتن این مکان‌ها با بکارگیری تمام ظرفیت انسانی و زیرساختی آنها، توسط معاون وزیر اعلام شد که در این زمینه جلسات مرتبط به‌زودی برگزار خواهد شد. 

این دیدار با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، معاون و مسئولان مرتبط در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور برگزار شد.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =