جهاد بی پایان خدمت/پروژه های بهداشتی درمانی فردوس همزمان با اجلاسیه ملی جهادگران افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) که اولین تجربه بنده برای کار جهادی زلزله فردوس در سال۴۷ بود، این شهرستان را سرآغاز و مبدا اردوهای جهادی کشور عنوان کرد و گفت: به همین منظور برنامه های اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان جهاد مقدس از سوم تا سیزدهم شهریورماه با حضور گروه های جهادی خدمت رسان در فردوس برگزار می شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مفتخر است به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد آیین گرامیداشت حضور جهادی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در واقعه زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس، علاوه بر حضور جمعی از کادر بهداشت و درمان این دانشگاه در قالب گروه های جهادی در اطراف فردوس، چندین پروژه بهداشتی درمانی را افتتاح و کلنگ زنی ساختمان دانشکده فردوس انجام شود.

وی با اعلام اینکه دانشکده پیراپزشکی فردوس درسال ۱۳۸۶ با یک رشته اتاق عمل راه اندازی شد، افزود: در حال حاضر حدود ۵۰۰ دانشجو در ۷ رشته زیر نظر ۲۱ عضو هیئت علمی مشغول به تحصیل هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه به همت دانشگاه و کمک خیرین یک خوابگاه به متراژ ۱۸۰۰ متر در شهر فردوس برای اسکان دانشجویان دختر خریداری شده است گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده از سوی مسئولین دانشگاه و حمایت های استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس، مجوز ماده ۲۳کشوری ساخت دانشکده پیراپزشکی فردوس صادر شد تا همزمان با اجلاسیه ملی جهادگران شاهد آغاز عملیات اجرایی ساختمان این دانشکده باشیم.

موسوی از اهدای زمین ۱۰ هکتاری از سوی شهرداری فردوس و خیرین به همین منظور خبر داد. و گفت: خوشبختانه ده میلیارد تومان اعتبار نیز برای ساخت و تجهیز دانشکده در لایحه بودجه سال جاری در نظرگرفته شده است.

وی افزود: همچنین افتتاح کلینیک دندان پزشکی کودکان امام علی (ع)، دو مرکز جامع سلامت روستای خانکوک و شهر باغستان، ساختمان اورژانس روستای طاهر آباد، هنرستان بهیاری پسرانه باغشهر اسلامیه و آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان حضرت رسول فردوس از برنامه های این اجلاسیه بزرگ ملی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه کلینیک دندانپزشکی کودکان امام علی در فضایی با ۷۰۰متر مربع زیربنا و در دو طبقه ساخته شده، تصریح کرد: زمین این مرکز را خانواده شهیدان آرامی اهدا کردند و همچنین زمینی به متراژ ۷۵۰ متر از سوی خیرنیکوکار دکتر حسن غلامی از دندانپزشکان بازنشسته شبکه بهداشت و درمان فردوس به این پروژه اهداء شد که پول فروش آن صرف هزینه های ساخت این مرکز شد.

موسوی گفت: این کلینیک قابلیت نصب ۱۷ یونیت را دارد و با یک اتاق عمل پیشرفته، مرکزی منحصر به فرد به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سالن اجتماعاتی در طبقه بالای این مرکز با رویکرد آموزش به بیماران و مراجعین ساخته شده، اعلام کرد: برای تخصیص مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات اجلاسیه به این مرکز قول مساعد داده شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دو مرکز خدمات جامع سلامت روستایی خانکوک و شهری باغستان را از پروژه‌های تفاهم نامه سه جانبه وزارت بهداشت، دانشگاه و استانداری عنوان کرد که با مشارکت بنیاد برکت ساخته شد و گفت: مرکز خانکوک در فضایی با زیر بنای ۵۰۰ متر به ۳۰۰۰ نفر از جمعیت این روستا و سایر روستاهای اطراف مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌کند و ۴۵۰۰ نفر نیز این خدمات را در مرکز باغستان دریافت خواهند کرد.

موسوی بیان کرد: اورژانس ۱۱۵ جاده ای طاهریه نیز در فضایی با زیر بنای ۱۴۵ مترمربع به ارائه خدمات اورژانسی به مردم کویری و عشایری خواهد پرداخت و روستاهای چاه نو، طاهریه، ابراهیم آباد، خانکوک، حسین آباد و حسن آباد و… از خدمات این اورژانس بهره مند می شوند.

وی با اعلام اینکه ساخت آزمایشگاه ویروس شناسی از تعهدات دانشگاه به مردم شریف فردوس بود که به بهره برداری می رسد افزود: هنرستان بهیاری پسرانه باغشهر اسلامیه نیز به عنوان تنها مرکز بهیاری پسرانه استان با کمک شورای شهر فردوس، حاج آقای معراجی از خیرین بنام این شهرستان در ساختمانی که ۵ ساله و رایگان در اختیار دانشگاه قرار گرفته است مورد بهره برداری قرار می گیرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: فراخوان پذیرش دانش آموز بهورزی با ظرفیت ۱۵ نفر برای سال اول، اطلاع رسانی و ثبت نام در حال انجام است.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =