وقتی «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» دل بیش از یک‌هزار شاکی در خراسان جنوبی را نرم کرد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس داریوش معاون قضایی دادگستری خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پویش کشوری «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» از ابتدای محرم امسال برای ترویج فرهنگ صلح وسازش در استان راه اندازی شده است.

وی گفت: صلح یاران که مجموعه‌ای از افراد باتجربه و ریش سفید شورای حل اختلاف خراسان‌جنوبی هستند بار‌ها با افراد دارای پرونده تماس می‌گیرند و پیشنهادات سازشی را با آنها مطرح می‌کنند.

معاون قضایی دادگستری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از ابتدای محرم تاکنون یک‌هزار و ۹۵ فقره پرونده در پویش بخشایش حسینی در استان به صلح و سازش رسیده است.

داریوش با بیان اینکه این پرونده‌ها ملکی، مالی، ثبتی، خانوادگی و کیفری بوده است، یادآور شد: همچنین پرونده‌هایی با مهریه‌های سنگین  بین زوجین بوده که در قالب این پویش بخشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ صلح و سازش به عنوان یک فرهنگ ملی_ مذهبی پذیرفته‌شده و جزء باور‌ها و اعتقادات دینی ما است، لذا به دنبال پیامد‌های خوب و افزایش رضایتمندی طرفین هستیم.

معاون قضایی دادگستری خراسان‌جنوبی ادامه داد: در قالب پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در شهرستان بیرجند نیز تا کنون تعداد ۶۰۰ فقره پرونده کیفری و حقوقی منجر به صلح و سازش شده است.

داریوش متذکر شد: بیشتر این پرونده‌ها خانوادگی بوده است و می‌توان به  طلاق‌هایی اشاره کرد که اگر وساطت صلح یاران این مجموعه نبود قطعا باعث فروپاشی زندگی‌شان می‌شد.

وی افزود: همچنین پرونده‌ای با ۴میلیارد تومان بدهی در این پویش بررسی شد که با رضایت طرفین منجر به گذشت و صلح شد.

دهقانی از صلح یاران شورای حل اختلاف خراسان‌جنوبی نیز در این باره گفت: شیرینی و طعم خوش بخشش بسیار بالاتر از انتقام است و همه باید هنگام  وجود مشکلات، خود را جای طرف مقابل بگذاریم و اگر بخشش و گذشت کنیم حتما اثر آن به خود طرف نیز بر می‌گردد.

وی افزود: شیرین‌ترین سازشی که در قالب این پویش داشتیم پرونده‌ای بود که زوجین تصمیم نهایی را برای طلاق گرفته بودند، اما با وساطت و به عشق امام حسین (ع) با همدیگر آشتی کردند و با روی خوش دوباره به زندگی برگشتند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/س


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =