صادارت ۱۵ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان‌جنوبی/ تعاونی مصرف فرهنگیان طبس در لیست تعاونی‌های شایسته تقدیر ملی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی امروز در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان اظهارداشت: ستاد بزرگداشت هفته تعاون از حدود دو ماه گذشته در استان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۵ برنامه محوری در مرکز استان و ۸۰ برنامه در سطح شهرستان‌های استان به مناسبت هفته تعاون اجرا شده که امروز برنامه تجلیل از تعاونی‌های برتر استان به عنوان آخرین برنامه هفته تعاون برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی به بخشی از دستاوردهای تعاونی‌های استان طی یک سال گذشته اشاره داشت و افزود: در استان خراسان‌جنوبی یک‌هزار و ۱۶ تعاونی فعال در حوزه‌های تولیدی، توزیعی، صنعت، کشاورزی و خدمات وجود دارد که بخش عمده‌ای از جمعیت استان را این تعاونی‌ها تشکیل می‌دهند.

اشرفی از تشکیل ۴۲ تعاونی در استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها برای ۸۱۹ نفر در استان فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: اغلب این تعاونی‌ها متناسب با نیاز شهرستان‌های استان و شعار سال جاری بوده که شامل تعاونی‌های دانش‌بنیان و با رویکرد جوانان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید از فرصت و پتانسیل مرز برای بحث صادارت تولیدات تعاونی‌های استان استفاده شود، اضافه کرد: در طی یک سال گذشته ۱۵ میلیون دلار از کالاهای تولید شده توسط تعاونی‌های استان شامل محصولات کشاورزی، سنگ گرانیت و غیره صادر شده است.

اشرفی با اشاره به اینکه بحث برند و برندسازی نیز یکی از نکاتی بوده که در سال گذشته جزو اولویت‌ها و اعم مواردی بود که مورد پیگیری برای بخش تعاون قرار گرفته است، یادآور شد: در این خصوص ۳۶ برند ثبت گردیده و باور ما این بوده که اگر تعاونی بخواهد محصول و کالای اساسی را تولید کند باید با نام و نشان همان محل بوده و صادر شود.

وی ادامه داد: هزینه بحث برند توسط حوزه معاونت امور تعاون وزرات تعاون تقبل شده و انجام می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه اکثر هیأت مدیره تعاونی‌های استان به مباحث قانونی تعاونی‌ها مشرف بوده اما با این وجود یک سری نظارت‌ها از تعاونی‌های حساس‌تر صورت گرفته است، بیان داشت: در این زمینه ۴۶۰ مورد نظارت قانونی شامل حسابرسی و غیره با مشارکت اتاق تعاون و بخش تخصصی انجام شده است.

اشرفی افزود: معرفی الگوهای بخش تعاون یکی دیگر از موضوعاتی بوده که مورد پیگیری و انجام قرار گرفته و در این راستا الگوهای موفق در بین تعاونی‌های استان در تراز استانی و ملی معرفی شده‌اند و از ۱۹ تعاونی برتر استان بازدید میدانی صورت گرفته است.

وی به حضور موفق تعاونی‌ها و اتاق تعاون استان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی علارغم مشکلاتی که در پیش‌رو دارند اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۹ نمایشگاه در داخل و خارج برگزار شده و تعاونی‌های استان مشارکت فعالی در این نمایشگاه‌ها داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دغدغه‌های بخش تعاون در شهرستان‌های استان احصاء شده است، خاطرنشان کرد: امیداست با مشارکت مسؤولان استانی بتوانیم این دغدغه‌ها را به حداقل برسانیم.

اشرفی خاطرنشان کرد: امروز ۲۱ تعاونی برتر که جزو منتخبان استانی بوده تجلیل و همچنین تعاونی مصرف فرهنگیان طبس جزو تعاونی‌های شایسته تقدیر ملی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: ۲۵۵ تعاونی از استان در این دوره از رقابت‌ها شرکت کردند و استان خراسان‌جنوبی جزو استان های تراز یک در میزان مشارکت تعاونی‌ها برای این جشنواره معرفی شد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =