عملیات اجرایی کارخانه فرآوری عناب سیوجان خوسف/۱۷ محصول از عناب تولید خواهد شد

رضا محمدی، مدیرعامل شرکت تعاونی سیوناب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خوسف اظهار داشت: برای احداث این کارخانه بر خلاف همه پروژه‌ها که از طریق دولت زمین واگذار می‌شود، زمینی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع خریداری شد.

وی افزود: در فاز نخست هشت هزار مترمربع زمین تغییر کاربری شده و قرار است دو هزار متر سوله برای بسته بندی و فراوری احداث شود.

وی بیان کرد: زمان بهره‌برداری فاز نخست از زمان آغاز عملیات اجرایی، هفت ماه پیش بینی شده است لذا فروردین ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی سیوناب تصریح کرد: در فاز نخست برنامه شرکت بسته بندی و در فاز بعدی فراوری تعیین شده که ۱۷ محصول از عناب تولید خواهد شد و فاز سوم بحث دارویی این محصول مدنظر است.

وی عنوان کرد: اعتبار این پروژه فعلا ۵۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که طبق قوانین تعاونی‌ها ۱۰ درصد آورده اعضا بوده که پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بلافاصله واریز شده و در نوع خود این حجم از سرمایه توسط هفت نفر از اعضا، یک رکورد محسوب می‌شود.

محمدی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه زمینه اشتغال ۳۵ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود، عنوان کرد: امروز همزمان با آغاز عملیات اجرایی این پروژه، کار احداث سوله انبار آغاز شد و ظرف یکماه تکمیل خواهد شد تا بحث خرید که امسال ۵۰۰ تن پیش بینی شده انجام شود.

وی افزود: ظرفیت تولیدی سالانه این کارخانه ۸۰۰ تن در سال‌های اولیه پیش‌بینی شده اما با توجه به تولید بیش از هفت هزار تن عناب در استان، قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت تعاونی سیوناب تاکید کرد: امیدواریم این کارخانه بتواند ارزش افزوده‌ای برای باغداران و عناب کاران منطقه داشته و سبب توسعه منطقه شود.

وی گفت: جا دارد از عنایت و همکاری مجموعه‌هایی مانند اداره تعاون و جهاد کشاورزی که در اخذ مجوزها نهایت همکاری را داشتند کمال تشکر را داشته باشیم، همچنین از معاون اقتصادی استاندار که مانند همه حوزه‌های اقتصادی استان از این مقوله حمایت کرد و فرماندار خوسف و مسئولان متولی این شهرستان قدردانی می‌کنیم.

محمدی تصریح کرد: امید است در مدت زمان اعلام شده کارخانه به بهره‌برداری برسد و مردم منطقه از مزایای آن بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 17 =