دستگاه خرید هوشمند در همه نانوایی‌های خراسان جنوبی فعال شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز یکشنبه ۲۰ شهریور در کمیسیون تنظیم بازار خراسان‌جنوبی اظهار داشت: یکی از درخواست‌ها این است که کارگروه‌های تخصصی تنظیم بازار و کارگروه امنیت غذایی جهاد کشاورزی به صورت مرتب برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به آغاز فصل بازگشایی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی تقاضای تأمین سهمیه برنج و گوشت و مرغ برای خوابگاه‌ها و سلف‌ها دارند.

اشرفی با اشاره به اینکه میزان نیاز دانشگاه و مراکز آموزشی در موضوع اقلام خوراکی باید از آنان گرفته و برای تأمین آن برنامه‌ریزی شود، گفت: ما برای تأمین نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و همچنین نیاز هیأت‌ها در دهه پایانی ماه صفر مشکل خاصی نداریم.

وی افزود: در امر خرید دام پرواری از دامداران شهرستان‌ها و فرمانداری هایشان به همراه اتحادیه‌های مربوط پای کار باشند؛ در موضوع قیمت مرغ و ثبات آن راهکارهایی مطرح شده است که باید مد نظر قرار گیرد.

اشرفی بیان کرد: بر اساس مصوبات قیمت هر کیلو گوشت مرغ در خراسان جنوبی و در مراکز عرضه مستقیم و روز بازارها از ۵۹ هزار و ۸۰۰ هزار تومان نباید بالاتر رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه میزان جوجه‌ریزی در خراسان جنوبی باید به صورت مرتب رصد شود، گفت: اگر می‌خواهیم پایداری خوبی در حوزه تأمین گوشت مرغ داشته باشیم باید میزان جوجه‌ریزی به صورت مستمر رصد شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان‌ها نیز باید یک مرکز عرضه مستقیم گوشت سفید وجود داشته باشد، گفت: نظارت‌ها برای تنظیم بازار باید همچنان به صورت مستمر ادامه پیدا کند؛ در حوزه آرد و نان نیز دستگاه‌های پز در همه نانوایی‌ها باید فعال باشند چرا که ملاک خوبی برای میزان فروش نان و فعالیت یک واحد صنفی نانوایی است.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =