استاندار خراسان جنوبی: مجوز گمرک تخصصی برای مرز رسمی ماهیرود اخذ شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی به خاطر داشتن ۶۹۸ معدن از قطب‌های معدنی کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: همچنین از ۶۹ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور حدود ۵۰ نوع آن از قبیل زغال سنگ (۷۶ درصد زغال کشور)، طلا، سنگ‌های قیمتی، زینتی و سایر در این استان وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از این استان به دلیل داشتن ذخایر قطعی بیش از ۷ میلیارد تن، به عنوان  بهشت معادن نام برده می‌شود، تصریح کرد: به‌رغم ظرفیت‌های معدنی متأسفانه بخش قابل تأملی از معادن به‌طور نیمه فعال و یا غیرفعال هستند.

قناعت عنوان کرد: در این خصوص در اولین سفر استانی هیأت دولت، رئیس جمهور بر فعال سازی ظرفیت‌های معدنی استان برای رونق اقتصادی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه به منظور فعال کردن ظرفیت‌های این بخش چالش‌ها و مشکلات معادن استان بررسی شد، گفت: فرسودگی ماشین آلات معدنی از مهمترین علل نیمه فعال بودن بسیاری از معادن مطرح شده بود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه راهسازی نیز ۵۸۰ کیلومتر باند دوم و پروژه راه آهن زاهدان – بیرجند – قاین – یونسی در دست اجرا است، افزود: هزار و ۲۰۰ کیلومتر پروژه راه‌سازی اجرا نشده نیز در استان وجود دارد.

قناعت با اشاره به اینکه ۷۰ درصد ماشین آلات راه‌سازی استان عمر طولانی داشته و مستهلک شده‌اند، اضافه کرد: برای اجرای پروژه‌های راه‌سازی استان در افق ۱۰ ساله نیاز به حدود ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راه‌سازی است.

وی ابراز کرد: به منظور تحقق دستور رئیس جمهور و اجرای سند تحول دولت مردمی در راستای چرخش‌های تحول آفرین و ارتقاء بهره‌وری، ضرورت بهره‌گیری از تجهیزات، ماشین آلات متناسب و به روز در این زمینه از ضروریات بود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: این ظرفیت در افغانستان مهیا بود ولی گمرگ رسمی ماهیرود با وجود تمام امکانات و تأسیسات مورد نیاز در فهرست گمرکات مجاز به واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی قرار نداشت.

قناعت یادآور شد: درهمین خصوص درخواست مجوز گمرک تخصصی مرز ماهیرود برای واردات ماشین آلات معدنی و راه‌سازی را اعلام کردیم که با پیگیری‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و توجه ویژه وزیر اقتصاد توانستیم این مجوز را اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه تمام امکانات در گمرک ماهیرود مهیا است و آمادگی ارائه خدمات وجود دارد، خاطرنشان کرد: تجار کشور افغانستان نیز آمادگی لازم برای همکاری در این زمینه را اعلام کرده‌اند.

به گفته وی؛ اخذ این مجوز، گامی مؤثر برای رونق توسعه و اشتغال استان و کشور خواهد بود.

انتهای پیام/۳۶۳۵/س


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =