مدیریت مصرف برق از خاموشی در خراسان جنوبی جلوگیری کرد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، “مهدی دادگر” روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تابستان امسال برای کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی در ساعات پیک بار، طرح‌های تغییر ساعت اداری و تعیین پاداش پنج برابری برای مشترکان خانگی که نسبت به سال گذشته خود کمتر برق مصرف کنند، اجرا شد.

وی با تشکر از همراهی و همکاری خوب مردم برای عبور موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ افزود: اقدامات مدیریت بار در بخش‌های اداری، صنعتی، کشاورزی، روشنایی معابر و به‌کارگیری مولدین دیزلی سبب جلوگیری از خاموشی‌ها در شبکه توزیع برق به‌ویژه در بخش‌های خانگی، تجاری و ادارات شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: هم‌افزایی در سطوح ملی و استانی موجب شد تا ضمن فائق آمدن بر ناترازی تولید و مصرف، گذر موفق از اوج بار تابستان نیز رقم بخورد.

وی به مصوبه هیات دولت درخصوص کاهش ساعت کاری ادارات اشاره کرد و گفت: طرح کاهش ساعت اداری از ۱۶ خرداد تا پنجم شهریور امسال به مدت ۸۲ روز در استان خراسان جنوبی اجرا شد که براساس آن ساعت کاری به بازه زمانی ۷ تا ۱۳:۳۰ تغییر یافت و این تغییر سبب کاهش روزانه ۶ تا ۹ مگاوات برق در ساعات پیک بار و در مجموع صرفه‌جویی بیش از هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت برق در بازه زمانی مذکور شد.

دادگر اظهار داشت: سازمان‌ها و ادارات استان در طرح تابستانه موظف بودند در ساعات اداری ۳۰ درصد و خارج از ساعات اداری ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند.

وی گفت: برای کنترل رعایت این قانون در بازه زمانی نیمه خرداد تا پنجم شهریور، ۴۵۶ اداره در استان توسط کارشناسان برق مورد بازدید قرار گرفت و برای ۱۵۴ اداره اخطاریه صادر شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی این موفقیت را نتیجه فرهنگ بالای مردم و مشترکان استان، همت و تلاش کارکنان صنعت برق، برنامه‌ها و اقدامات شرکت توانیر دانست و گفت: همچنین در طرح پاداش پنج برابری صرفه‌جویی برق، در هر شبانه‌روز حداکثر تا ۵۰ مگاوات برنامه مدیریت مصرف اجرا شد که با اجرای آن تاکنون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پاداش به ۱۵۷ هزار مشترک خانگی پرداخت شده است.

انتهای پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =